Med riskt för att dra en klyscha men....

...FEL LÅT VANN!!!

Insatta underbara bloggmänniskor vet redan att igår var jag först ute på en mysig middag med två av mina favoritepersoner i hela världen och sedan drog vi till SMASK. Efter att ha köat en bra stund för att hänga in jackorna (för lite folk i garderoben, stackarna slet som galärslavar för att hinna med) satt vi på exakt så bra platser som jag hade trott! :D

Det var show och gala, varierande sångkvalité, en hel del skratt och några bra nummer. Min egen favorit var Helmut Pheffers "Dra dit pepparn växer", vilket historikern som påade varje inslag berättade var, just det, Böle.

I alla fulla fall så fick vi i publiken rösta fram fem finalister och sedan tog jurygrupperna över. Vad händer?
Tjaaaaa....FEL LÅT VANN! Tjejen som framförde det vinnande bidraget hade den BÄSTA rösten av alla, ingen tvekan om saken. Hon lät som en alt-Carola. Däremot var låten sisådär.

Nåja. Helmut slutade på en tredje plats. Och jag tror att publiken hade röstat annorlunda.
Varför?
Jo, för att när H.P fick lägre poäng gick det sus genom publiken-och det hördes faktiskt en del burop (fast av princip tycker jag det är taskigt att bua så jag gjorde inte det).

Det var mitt fjärde SMASK och varje år har hela publiken stått upp och dansat när vinnarlåten spelas. I år satt 75 procent ner. Kanske var de fler än jag som upplevde det som ett antiklimax. Jag tyckte nästan synd om tjejen som vann.

Det skulle vara väldigt  intressant att se hur vi i publiken röstade kontra utfallet.



Helmut och programmet
Foto: Privat,fast snodd  ;D

******************************************************************************
Nu till något helt annat. Jag har ju tidigare skrivit att A. haft feber och skyllt på tänder. Nu har febern gått över, men inga tänder har tittat fram. Idag fick han utslag över hela kroppen, bland annat kring halsen. Kom på att jag ju köpte den fina Barnläkarboken jag visat tidigare, så jag började helt enkelt bläddra i den. Diagnos: Tre dagars feber. Den var klockis. Känns skönt att det inte är något allvarligt. Däremot tror jag fortfarande att det är tänder på väg för jag få ju inte ens kika uti överkäken så någonting måste det ju vara som gör att vår annars så tillmötesgående A vägrar.


Nä ni. Nog har jag väl surrat mycket för ikväll? Och särdeles intressant kan det inte ha varit för er som inte var på SMASK så jag ska bättre mig till nästa gång. Snart är badrummet klart så då blir det att visa upp det lite stolt.

Ha en skön söndagkväll!



Kommentarer
Postat av: Maria

Jo visst låter det som tredagarsfeber...
Be h*n krya på sig!!!

Ja du...bua är ju rätt löjligt...
Men så kul att gå SMASK!!
Tänker alltid gå, varje år...men så kommer nåt annat i vägen...

Gillar du tapeteen hos mig? Ska berätta en liten hemlis bara för dig... April april, du vet...=)
Ska bli skönt att snart få berätta att det var ett skoj...tänk om folk tror att jag har så dålig smak....*skäms*

Kram o gonatt från mig!!!

Postat av: Frida

Maria: Din fuling! Det var riktigt roligt ju! *skrattar så jag gråter*

2007-04-01 @ 20:31:50
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Mamms

Tack för igår! Vilken superkväll!!! Har A. 3-dagars - stackars liten!
Kram!

2007-04-01 @ 20:46:02
Postat av: Frida

Mamms: Ja, alltså. Febern är ju borta sen igår morse, men idag kom utslagen så då jämförde jag symptom och kollade på bilder och kom fram till att det måste vara det.

2007-04-01 @ 21:05:36
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: saravillfara

Jag törs då rakt inte säga, att smask har jag ingen aning om vad det är... man skäms ju och känner sig som värsta lantisen...
Tredagars-feber har åtminstonde en av mina två pojkar haft, så det vet jag absolut vad det är. Hoppas A är piggare snart!

2007-04-01 @ 22:16:44
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Postat av: mia dh

3 dagars är inte så kul, min son har haft det men det varade i 5 dagar... Ha det gott i alla fall.

2007-04-02 @ 08:10:56
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: Frida

Saravillfara: SMASK står för Svenska MusikAkademikers Sång Kåntest och är en hyllning till den ursprungliga schlagerfestivalen med obligatoriska tonartsförändringar, text på svenska och levande orkester. Heeeelt underbar tillställning! :D Åh inte är du någon lantis, du råkar bara bo i en stad som har typ alla utbildningar, men ingen musikhögskola typ ;)
Mia DH: Det lutar nog åt att A gör som din son för utslagen är fortfarande kvar...kul att du kikade in!

2007-04-02 @ 10:06:21
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback