Skydd!

Min svärmor har åsikter om det mest.
Faktiskt allt.
Hon är dessutom rätt så bestämd av sig.
Fast jag gillar min svärmor så missförstå mig inte.

I alla fulla fall så var hon av åsikten när vi köpt våra nya resårmadrasser på IKEA att det ju nästan var k-a-t-a-s-t-r-o-f att vi inte hade köpt madrasskydd.

Jag visste inte ens att det fanns nåt som hette madrasskydd så jag kände mig tämligen oskyldig.

Jag sållar ganska friskt i det hon säger, men denna gång erkänner jag att hon hade en poäng.

Vid
senaste IKEA-resan inhandlades då detta madrasskydd, och samtidigt passade jag på
att köpa ett dylikt till kudden. Billigt men bra!


Madrass-och kuddskydd

Ett gott råd från svärmor med andra ord!



Text och bild: ©Fridasfunderingar.blogg.se

Kommentarer
Postat av: madde

Jag kanske låter dum men vad är ett madrassskydd? ;) Hoppas du har det bra i regniga piteå.

2007-08-01 @ 13:10:39
Postat av: Fridasfunderingar

Madde: Inte låter du dum.Jag visst ju inte heller vad det var! Det tunna du ser på tjocka madrassen är ett madrasskydd som ska skydda från fläckar såsom barnkräk tex.Enklare att tvätta än en hel madrass liksom....KRAM!

Postat av: madde

Aha men det var ju smart :) finns säkert i många fina olika färger. Blir att fara en tripp till Ikea och se efter kanske ;) Kramar!

2007-08-01 @ 14:32:46
Postat av: Karin

Det är väl vad svärmödrar är till för, husmodersråd och barnvakt! :)

2007-08-01 @ 18:19:46
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Liza

Hon är smart din svärmor!!!
Kram!

2007-08-01 @ 18:41:10
Postat av: Lisa

Ibland vet faktiskt svärmödrar bäst!/kram

2007-08-01 @ 23:03:21
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: Vicke

Klok svärmor du har!

2007-08-01 @ 23:13:01
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: Mostrarna

Tänk att både moster 'Netha och Mona inte hade en aning om att det fanns madrasskydd till kuddar! Och Mona som just kommit hem från IKEA idag utan att ha köpt ett enda skydd. . .
Kramar

2007-08-01 @ 23:24:39
Postat av: Fridasfunderingar

Madde:Vet inte vad de finns i för färger,men de syns ju ändå inte när det är lakan på!
Karin:Heeelt rätt! :D
Liza:Japp,det är hon!
Lisa:Ganska ofta!
Vicke:Japp, oftast :D
Mostrarna:HAHA!Vet inte om det direkt heter "madrassskydd" för kuddarna, men principen är densamma. Mona, var du på IKEA! Så roligt!!!!!
KRAM PÅ ER ALLIHOP!

2007-08-02 @ 00:19:55
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback