Vardags(rums) jul

God kväll!

Det är otroligt roligt (och lite konstigt) att jag har så många läsare.
Jag är väldigt tacksam och ödmjuk för det!

Julen närmar sig med stormsteg och jag kämpar för att komma i stämmning.
Sjöng med kören på Luciakröningen idag, men det hjälpte inte så mycket faktiskt.
Är inte lika lätt att komma i rätt stämmning när man är hemma på heltid.
Fördelen med att jobba när det lackar mot jul är ju att man längtar efter
själva ledigheten ganska mycket.

Fast när jag tänker efter föredrar jag dock att vara hemma på heltid.


Julen har hittat till mitt vardagsrum.
Till helgen kommer nog julgranen att göra övriga julattiraljer sällskap.
Ska bli väldigt intressant att se exakt hur många julpynt som kommer att
ha sett sin sista jul när lilleman farit fram....


Jul vardagsrum Changes





Hoppas att ni alla får en trevlig Luciadag!



Text och bild: ©Fridasfunderingar.blogg.se

Kommentarer
Postat av: m a r i a k o d e n

Juligt värre ;)
Här har jag förträngt att det är jul! Hittar inte heller vårt julpynt!!! Skandal va?
Men knäck har vi kokat.....ska testa att göra knäck med pepparkakskrydda i, de är visst goda!

Ha det bra!!

Kram!!

Postat av: Eva

Oj så fint pyntat ! Det ska vara lite extra då julen är här...dottern har tomtar överallt i hennes rum...hihi !
***
KRAM EVA

2007-12-12 @ 22:59:04
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Kristina - Kix Inredningskoll

Juligt och fint. Ja, i år har det gått trögare än vanligt att få kulstämning. Kanske gör susen med att få se lucia idag.

2007-12-13 @ 07:58:24
URL: http://kixkoll.blogg.se
Postat av: Isabelle

Åh vilka mysiga tomtar!
Önskar dig en fin och stämningsfull luciadag.

2007-12-13 @ 08:00:51
URL: http://www.humleochdumle.se
Postat av: Anna

Här har du en ny läsare som smygit runt på din sida i ett par veckor och som nu ger sig till känna ;-)

Din blogg är jättemysig att läsa och ditt vardagsrum pyntat likaså. Kram från Anna i Umeå

2007-12-13 @ 08:34:27
Postat av: Fridasfunderingar

Mariakoden:Svarat hos dig!
Eva: Det är mysigt med tomtar! Även de på loftet! (nu tyckte jag att jag var extremt rolig igen)
HAHAHAHAHA!
Kristina:Så jag är inte ensam då? Fast jag får nog inte se några lucior idag.Fick det igår,men de sjöng ingenting i princip så det var inte riktigt samma sak.....hoppas att det lyckas bättre för dig!
Isabelle: Visst är det mysiga!De stickade har min farmor gjort för ett par år sedan.Hon gjorde ett set till oss alla! I vanliga fall ska de husera under julgranen, men i år får de nog stå där de är säkrare, i fönstret!
Anna: Hejsan Anna! Oj vad glad jag blir att du ger dig tillkänna!Din snälla kommentar värmer mitt hjärta ska du veta! Kram till dig Anna i Umeå :D

2007-12-13 @ 09:57:38
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: MO

Jaså du har en sådan liten vilding....Men visst är det kul, allt är ju nytt för dem o så..stort på något vis. Fina julpynt du visar, kram

2007-12-13 @ 15:24:29
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Ulrika

Vad ni var duktiga med kören igår i kyrkan. Hörde du skulle träffa min syster när hon kommer upp, ni får ha det så trevligt.

2007-12-13 @ 22:37:49
Postat av: Läna

Vilken fin hylla!! VAAAAR kan jag köpa en sån?! :)

2007-12-14 @ 10:09:04
Postat av: Karin

Vad fint du pyntat! Visst är det mysigt att fixa på lite hemma nu?!

2007-12-15 @ 13:17:23
URL: http://hemochliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback