Altanbygge

Hejsan alla ni därute!

Här i Piteå är det mulet och trist.
Extra tråkigt är det nog för det brudpar som idag säger ja till varandra.
Jag och sambon ska på ett bröllop, och undertecknad ska även sjunga idag.
Måste erkänna att jag är lite nervös....
Glömde ta bild på presenten, men jag får göra det ikväll. Är faktiskt nöjd över den!

*--*

Jag har varit en dålig bloggare! *böjder huvudet av skam*
En anledning är att det varit jättebra väder och vi bland annat
har varit och badat på Piteå Havsbad.
Sonen skrek hela tiden i vattnet. Var nog inte hans grej. Lik mamma den där! ;-)

En annan anledning är att vårt färdigställande av altanen är i full gång.
 Vi hjälps åt att måla, men övriga gör sambon.
Förutom spackling, det gjorde jag!

Vi ville ha en stoooor altan. Det har vi också.
Däremot har vi länge (två somrar) saknat räcke, och trapp, vilket nu då alltså är på g.
Tidig vårbild får visa hur det sett ut:

image229

Märk väl att det är utan som helst piff.
Har än inte piffat ordentligt, har blivit snåååål, och nu har jag tänkt vänta till räcket är klart.

Kanhända imorgon ni får se hur långt vi kommit. Är längre än så här kan jag meddela.
Måste ju ha nåt att locka med så ni kommer tillbaka! :D

Snart bröllop-ska bli trevligt!

Vi ses!



Text och bild: ©fridasfunderingar.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Mariakoden

Lycka till med sången....Det går nog toppen!! Men jag har hört att om det regnar när man gifter sig så betyder det LYCKA!!!! Så det är ju bra att regnar...haha....Kram å good luck from me....

Postat av: Fridasfunderingar

Mariakoden:Wohoo!Jag skrev nyss till dig åsså har du skrivit till mig redan! Jo, har också hört det, men OM man har sommarbröllop tror jag nog att man föreställer sig dagen i strålande sol. Tack för stödet! Kram!

2007-07-07 @ 12:44:16
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Karin

Ha så trevligt på bröllopet, hoppas det går bra att sjunga. Om du låter lite nervös så gör ju inte det något, då känns det bara som om du är berörd. Snygg altan, skulle gärna vilja ha en med,

2007-07-07 @ 14:56:18
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Anna

Er son sover i tryggt förvar medan ni FÖRLUSTAR er! *skrattar*

2007-07-07 @ 19:51:28
Postat av: Lisa

Vad roligt, vi har också varit på bröllop idag! (men jag slapp sjunga som tur var:)Hoppas ditt framträdande gick bra och att ni fick lika god mat som vi!*kram*

2007-07-07 @ 22:08:58
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: Vicke

Vad kul att få gå på bröllopa och att du ska sjuga dessutom:) Hoppas ni hade det jättebra!
Kul att få följa altanprojektet och det var en stor fin altan ni har!
Kram

2007-07-08 @ 18:23:36
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: Fridasfunderingar

Karin: Tackar för stödet, gick helt okej!Har skrivit om det idag. Är altanbygge nåt vi måntro får följa i din blogg framöver? ;-)
Anna: Haha! Jo, vi ÄR ju sådana partymänniskor....
Bra att han sover, men kan man förvänta sig nåt annat av min välartade son? ;-) KRAM!!!!
Lisa: Har du OCKSÅ varit på bröllop! Coolt! Tänk om vi var på samma UTAN att veta om det?!?!Maten var väldigt god. Kram!
Vicke:Har skrivit om det idag, altanen kommer mer av så fort vädret tillåter! Kram!

2007-07-08 @ 21:44:02
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: tina

Hej! Vad kul med bröllop! Er altan ser superfin ut! Vi håller oxå på...men har bara reglat upp golvet än så länge. Ska bli kul att få följa ert altanbygge!
Ha det gott!:)

2007-07-09 @ 00:58:39
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Scaniatjejen

Vilken härlig altan!

2007-07-10 @ 20:31:08
URL: http://scaniatjejen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback