Altanfärdigställandet fortskrider

Här kommer ett litet inlägg från ett regningt Pite(å).
Jag är så fruktansvärt gå bort sugen, men ingen verkar vara hemma, eller så är de upptagna.

Måste dock få visa hur duktig sambon var igår med renoveringen. Medan jag skriver detta bankas det för fullt i blivande sovrummet också!

Förebilden visades för ett par dagar sedan, men kommer igen så ingen får träningsvärk i scrollfingret.

Tidiga vårbilden....
image229

....men efter gårdagen ser det ut enligt det som visas på bilden nedan.
Än så länge är ribborna bara fästa i överkant och allt är enbart grundmålat, men redan nu får man en känsla av hur det kommer att blir. I ärlighetens namn fick jag mina tvivel när bara en mindre sektion var uppsatt, men när det blev lite fler kändes det bara så rätt.


Altanräcke på gång

Väderleken sätter dock stopp för fortsatt altanbygge idag, men sambon jobbar på som sagt var.

*--*

Näpp.
Inte sitta här och häcka.

Nu ska jag och A hitta på nåt.

Hmmm....blöjbyte verkar sonen tycka är nästa projekt.....
Huvva vad det började lukta här inne... ;-)




Text och bild: ©fridasfunderingar.blogg.se

Kommentarer
Postat av: EVA

Kommer ju att bli hur snyggt som helst !
Nu tar jag lite semester, så ha en fortsatt trevlig sommar !
JÄTTEKRAM EVA

Postat av: Anna

Hän waal fint hä!

2007-07-12 @ 20:31:23
Postat av: Fridasfunderingar

EVA: Jag hoppas och tror det i alla fall! Ha en fin semester! Kram!!!
Anna: Jees Jees

2007-07-12 @ 22:53:38
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Scaniatjejen

Va fint det blir! Och så härligt att jobbet fortsätter inomhus när vädret sätter stopp ute:-)

2007-07-13 @ 11:36:37
URL: http://scaniatjejen.blogg.se
Postat av: Fridasfunderingar

Scanietjejen: Va kul att du tycker det!Erkänner att jag också gillar att arbetet fortsätter oavsett väderlek! :D

2007-07-13 @ 16:24:54
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback