Senaste listan

♥Hejsan bloggvänner!♥

Många har redan gjort den, och jag kände att det här är något jag kan haka på.
Lite förströelse om mig.....

ACCESSOARER

Väska:
Alltså. Jag gillar inte väskor. Tycker mest de är i vägen så jag har det mesta i fickorna om det går. Annars har jag en liten ryggsäck(alltså en mini) med det nödvändigaste + lite skräp. Har en fin väska om det vankas finfest så jag är inte helt uppställd.
Plånbok:
Har en vanlig en i fuskläder. Är nog dags att byta ut den snart tror jag. Sen köpte jag en jättesmart grej av ett UF-företag på gymnasieskolan för ett par år sedan. En miniplånbok med hakar på som man rymmer kontanter, ID-kort och uttagskort. Jättesmart när man ska ut på puben och INTE vill ha väska (går inte att dansa med väska). Nu låter det som jag går ut mycket.....det är INTE sant.
Solglasögon:
Små, svarta och omoderna. Våga vägra flugmodet!!!! Jag ser förskräcklig ut i sådana.
Det är bara för coola människor!

TEKNIK

Mobiltelefon:
Jordens snyggaste med jättekrångligt namn.
En Samsung SGH-E360 EDGE Tri Band
.
Snygg!
Tv: . 
En Samsung någonting någonting. 37 tums plattskärm. Me like alot!
Dator: 
Samsung igen......(undrar varför det blev så?). 

BADRUM

Tandkräm:
Colgate Karies control tror jag...möjligtvis total....
Tvål:
Handpumpad Dove-tvål. Luktar så fräscht!
Hårprodukt:
Räknas hårsnoddar?
Trodde väl inte det. Enstaka gång används någon spray eller mousse av nåt märke...
Huvudvärkstablett: 
Ibumetin när jag har ont i kroppen (oftast nacken) annars alvedon.
Doft:
Polo Sport for woman
Hudkräm:
ACO från apoteket.
Till ansiktet:
Vatten, vatten, bara vanligt vatten.
Schampo:
Frisörshampoo är det enda som kan tämja mitt bångstyriga hår....
Balsam:
Samma som ovan.

MAT OCH DRYCK

Mineralvatten:
 JA TACK! Gärna hemmgjort i vår Soda Streamer.
De slutade annars sälja min favorit, Melon/Citron. Ersättaren Päron är dock inte helt fel.

Flaskan är aldrig där för vi använder den ständigt....
Vin:
Lättdrucket rött vin på tempranillodruvan föredras.
Bröd: 
Äter inte så mycket bröd längre.....men nybakad painriche är inte fel till middagen ibland.
Choklad:
Om jag kunde skulle jag bara leva på choklad :D Fast numera är jag rätt duktig på att begränsa mig.

HEMMA

Säng:
Hur menar man då?
Stommen är köpt på Bloms möbler för några år sedan (snygg) och madrasserna är från IKEA.
Hette Svaneholm tror jag. Finns här för beskådan.
Lakan:
IKEAs supersmarta dra på lakan som inte korvar sig.
Porslin:
Finservisen heter Sara, och vardagsservicen är Grunda från IKEA.

Sara är jättefin, men har tyvärr utgått ur Dukas sortiment.....

FÄRDMEDEL

Bil:
Två Toyota, en Carina E och en Avensis.
Flygbolag:
Om jag någonsin får resa någonstans inom överskådlig framtid så föredrar jag den som är billigast.
Taxibolag:
Sällan nyttjat, men i stan finns det väl bara Pitetaxi misstänker jag.

MEDIA

Magasin:
Plaza är fantastisk rolig och prisvärd.

Dagstidning:
Världsbladet Piteå Tidningen aka "PT".
Sajt:
Oj. Hur ska jag kunna välja det?

ÖVRIGT

Frisörsalong:
Mitt emellan frisörer. Borde klippa mig, ser förskräcklig ut! Vet bara inte vart jag ska gå.....
Bank:
Nybliven Sparbanken Nord kund.
Cykel: 
En snygg svart som jag inte kan märket på. En riktigt tantcykel med korg fram

*--*

Ja, det var lite om mig.

Ha en fin torsdag!



Text och bild: ©fridasfunderingar.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Kul läsning. Har funderat på den listan jag med men inte kommit till skott. Ps. Jag snodde några rabarberrecept av dig :) Ds.

Postat av: Fridasfunderingar

Isabelle: Klokt att sno recept! Jag har ju massor :D :D :D

2007-06-14 @ 11:10:05
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Anonym

Kul att få läsa lite om dej! Plötsligt känner man dej lite bättre!

2007-06-14 @ 11:59:42
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: Mariakoden

Hej hopp! Tänkte skriva en massa tips ang barn på dagis... Förr var det bra på dagis, små grupper å mkt personal. Men nu. Stooora grupper å få lärare. När jag fick barn för 12 (hjälp!( år sen var ALLA hemma...så barnen lekte å så hemma...Nu är ju alla på dagis så det blir en ond spiral.... Man har barnen på dagis å är hemma med syskonet för att alla andra har så...å träffas man så är ju de man träffars stora barn (ehh...2åringar å så) på dagis å är sociala...(plats för skratt). Men alla gör som de vill... Själv kan man bara tycka en massa.. Däremot när de börjar vara 4-5år kan det väl börja ge nåt....innan skolstart å så..... Men gud...nu blev det ju en debatt..å jag som bara skulle prata heminredning hade jag ju bestämt mig för... Kram från mig!!!!

2007-06-14 @ 13:04:12
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Fridasfunderingar

Lisa: Delar gärna med mig! :D
Mariakoden: Skoj med debatt!Du har många poänger med det du säger det håller jag med om. Grupperna är stora, personalen inte tillräckligt många, men som du säger så är "alla" på dagis. Fast jag tänker som så att om det blir ett syskon till så tror jag inte dagistiden kommer att vara maxutnyttjad annat än i undantagsfall.Fast vi får väl se då?!Svårt att veta i förväg!Kram!

2007-06-14 @ 15:33:36
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: EVA

Aha...kul läsning !!! Nu vet jag lite mer om dig också !
KRAM EVA

2007-06-14 @ 16:15:31
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: MO

Så nu vet man mer om dig, kul. Gillar oxå Plaza, det är nr ett hos mig men jag hade nog kunnat köpa varenda en inredningstidning om det inte hade blivit så dyrt, kram Maria

2007-06-14 @ 19:27:30
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Karin

Kul läsning och nu känns det som om man känner dig lite bättre. Ha en bra kväll, kram Karin

2007-06-14 @ 19:53:20
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Vicke

Vad kul läsning:)

2007-06-14 @ 21:55:07
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: Barbro

Tack för ditt besök på min blogg, jätteroligt! Roligt också att läsa om dig och dina "tingestar" hrm... ja, saker menar jag, eller produkter.... jajaja...typ. Plaza och P, bra val!! Soda streamer, det skulle man ha... kram

2007-06-14 @ 23:47:06
URL: http://www.barbros.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback