Sent om sider....

...somnade sonen igår. Han lades för natten strax efter sju, vilket är ungefär normaltid. Däremot somnade han på rekordtid, dvs i princip innan huvudet landat på kudden.
Detta var jag ju naturligtvis tvungen att kommentera till sambon, vilket jag naturligtvis INTE borde ha gjort.
Lagen om alltets djävlighet säger nämligen att om man kommenterar nåt som är bra så skiter det sig...eller nåt ;-)

Stackars lillpojken min (man får kalla dem de när de är så små), vaknade av att han nös och hostade. Grät dessutom. Så höll det på till strax efter elva. Dessutom var det varmt som i en bastu här hemma, trots våra försök att vädra.

Har vädrat ut ordentligt  nu i den svala morgonluften men sen började jag oroa mig för drag så då slutade jag med det.
Fy vilken osäker människa/mamma jag är ibland!

*--*
Sveriges nationaldag idag!
Tjo och tjim på gator och torg! Eller?
Kul att det görs någonting i alla fall!

Jag har inte orkat hissa flaggan idag Fast det gör jag å andra sidan aldrig.
Vill inte ens ha en flaggstång, men den är ju inte bara att flytta på så där i brådrasket....

Hade tänkt fara in på nationaldagsfirande i stans park,
Badhusparken, idag men det blev ju ingenting av det tyvärr.
Tror sonen skulle må bra av lite lagom uteluft, men han smittar ju och så oansvarig vill jag inte vara att åka dit där det förmodligen finns massor med barn som kan bli sjuka.

*--*

image199
Tur att grannen är duktigare än jag på det här med traditioner.....

Njut av ledigheten och ha en fin nationaldag!




Text och bild :© fridasfunderingar.blogg.se

 

Kommentarer
Postat av: saravillfara

Hoppas sonen är piggare, och att ni fått en fin ledig dag ihop!
Kram från mig!

Postat av: Mariakoden

Ni kanske har en lika ösig dag som vi....Barnen bort, vi snickrar en grill....äter lite...bloggar.....Väldigt lugnt!!!
Krya på sig kram till sonen!!
ha det bra, kram till dig med!!!

2007-06-06 @ 19:48:52
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Karin

Jag håller berkligen med dig, när man säger "nu fungerar detta så bra" då skiter det sig. Sonen är inne i en orolig sömnperiod nu (han är drygt 10 mån). Men det är väl bara att hoppas på att det går över. Hoppas ni får en bättre natt i natt!

2007-06-06 @ 19:49:46
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: EVA

Hoppas lillgrabben piggnar till snart ! Inte kul att vara sjuk när det är så varmt ute...
Vi har inte firat så mycket...vi har jobbat med att få husvagnet på plats i Källbomark och nu står det där och väntar på att vi ska komma dit på fredagkväll och mysa...
KRAM EVA

2007-06-06 @ 19:59:40
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Vicke

Hoppas sonen piggnar till och blir frisk!

2007-06-06 @ 23:21:29
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: Fridasfunderingar

Saravillfara:Hoppas jag också. Behövdes ingen alvedon på morgonen i alla fall då tempen var normal!Kram!
Mariakoden: Jo, det var jätteösig.Eller så inte... ;)Han verkar må bättre, tack för omtanken och kramarna! Kram till dig med!
Karin:Skönt att någon känner igen sig!Natten blev sådär. Han somnade sju och allt var lugnt till tre, vilket var sååå bra för speciellt hans skull. Behöver ju få vila. Sen var det hostigt, snörvligt och gråtigt kl tre, före fem och sedan klockan sex tog jag upp honom för morgonen.Men, det var en bra natt måste jag säga! Hoppas sömnproblemen för din tiomånaders bara är en fas och snart går över!
Eva:Som du kan läsa ovan så är det bättre. Tur att det var svalare igår i alla fall. Tyckte oändligt synd om honom i tisdags! Ha det så mysigt i Källbomark i helgen! Kram!
Vicke:Tack för omtanken. Han mår i alla fall bätre!

2007-06-07 @ 09:08:51
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Mariakoden

Haha...den var bra:
"du e inte gammal...han är bara yngre än du"
Men han låter som om han hade kunnat platsa på våran skola.....=)

2007-06-07 @ 21:02:59
URL: http://www.mariakoden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback