För att fortsätta på föregående dag....

....så försvann A:s feber. Har idag upptäckt en trolig orsak. Det ser misstänkt ut i munnen. Jag tror det är tänder på g! Kan ju förklara varför han är, för honom, lite extra gnällig och mammig.
 
Idag har jag dock kunnat dammsuga då han efter maten sken i kapp med solen som lyster utanför fönstret. Det gick bra så länge jag med jämna mellanrum stack ut huvudet ur det  rum jag var i för tillfället  och visade att jag var kvar. Måste säga att det är skönt att ha dammsugit inför helgen då det kommer att vara fullt upp med kalas, möten, fikaträffar och middagsbjudningar. Det bästa är att jag inte ska stå värd för nåt av dem så jag ska bara lata mig hela helgen och låta andra göra jobbet! :D

Har konstaterat att det bästa träningspasset i världen just nu måste vara att gå promenader skjutandes en barnvagn. Vi har en bra vagn med stadiga jul men jäklar i min låda vad det är moddigt på gatorna (och blött) ! De skrapade vägarna för någon dag sedan, men inte bra om jag säger så. Jag var helt slut idag när jag kom hem!

Noterade dock ett till vårtecken och känsliga tittare (läsare) varnas! Det  är ju en vanligt fobi att vara rätt för dessa varelser. Denna hade krypit fram och parkerat sig på fodret utanför vårt garage. Inte vacker, men visar ändå det som känns viktig just nu-det börjar bli ordentlig vår!

image42
Foto: Privat

Full fart mot helgen!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fy vilken äcklig spindel - fast dom är sötare än råttor iaf.
Hälsa pojkarna!
Kram

2007-03-15 @ 17:16:18
Postat av: Carola

Ja, huvva vicken spindel, den ser ju ut att vara gigantisk också..Usch, nu ska dem småkrypen börja komma fram...
Jo, det kan bli riktigt svettigt med barnvagn och dåligt underlag:) Men man får känna sig nyttig för en stund iaf. :)
Sojjnes!/Carola

Postat av: Karolina

mm, det var inte en liten bild på en liten spindel.. här nere blommar krokusarna och idag har det varit 10 plus, ljuvligt! hoppas det smälter bort på vägarna snart!

2007-03-15 @ 19:40:06
URL: http://kexxet.blogg.se/blogga
Postat av: Mimmi

Hallå, Frida!

Din blogg är väldigt personlig och mysig att läsa/titta igenom. Jag har nu lagt till den som ett måste, så nu skall jag kika in här då och då och se om det har kommit in något nytt inlägg. Allt som är modernt och nytt är inte av ondo.. :) Bloggar är suveräna!

Angående din spindel. Usch! Men, jag tackar för att du inte hade tagit en bild på en orm, för min ormfobi har bara blivit värre och värre för var dag som går. Jag får rysningar av bara tanken, som nu. Uh! Det skyller jag på min moder.

Nu skall jag frossa i knäckebrödsmackor och varm choklad.

Sköt om dig och ta hand om la familia.

Kram!

Mimmi

2007-03-15 @ 20:00:05
URL: http://poseido.blogg.se/
Postat av: saravillfara

Spindlar bekommer mig icke, tack och lov.
Men varna mig gärna i förväg om du tänker lägga ut någon ormbild nå´n gång....*darrar*!

2007-03-15 @ 22:59:04
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Postat av: Sara

iiiiii, läskigt! ;-)

2007-03-16 @ 09:05:14
URL: http://sarasally.blogg.se
Postat av: Thea

Fyyy vad äcklig! Verkar som om jag är förföljd av spindlar.
Verkar oxå som vi har samma "tänder på g" problem du och jag!
Ha en go fredag!

2007-03-16 @ 12:44:51
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Chrissie

Hjälp, vilken läskig.... Trevlig helg! Chrissie

2007-03-16 @ 19:11:22
URL: http://chrissie.blogg.se
Postat av: Fru Lejon

Vilken söt en..! Här nere har snön försvunnit för ett tag sedan, knopparna på träden har börjat visa sig, solen skiner, det är plusgrader och i förra veckan gick jag in i en myggsvärm!!! Normala fall kan jag ju inte påstå att mygg hör till favoritdjuren, men nu blev jag glad då det är ett säkert vårtecken! Ha en fortsatt trevlig helg!

2007-03-17 @ 08:38:50
Postat av: Frida

Jag lovar att varna ordentligt om jag mot förmodan någon gång skulle fånga en orm på bild. Har knappt sett en i det vilda här uppe så oddsen/risken är inte så stor(a).

2007-03-18 @ 08:14:09
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback