Köket

Oj vad det har varit frustrerande med bloggandet de senaste dagarna. Verkar som om de håller på med någon form av uppdatering och det är ju bra att de äntligen kommit ut med lite information. Jag tror att jag har åldrats en sisådär fem år bara av ren ilska över att tekniken inte har fungerat.

Nåja. Nog om detta.

Köket brukar ju kallas för hemmets hjärta.
Vet inte om det stämmer då vårat kök är jättelitet, men praktiskt på det stora hela.
Det skulle väl innebära att vårt hjärta är litet och praktiskt.......

Vi renoverade köket vid inflyttningen 2003, men tyvärr är det inte helt klart än. Konstigt vad man vänjer sig fort vid småskavanker som tex avsaknad av list för att dölja alla kablar. I alla fulla fall så ligger detta rum även i kö för en liten makeover. Dels måste vi kakla om, med samma kakel, för att vi inte satte en gipsskiva på väggen innan kaklet åkte upp. Resultatet är att det ramlar loss på sina ställen. Det blir dock ett likadant då jag fullkomligt älskar utseendet på det. Sedan har vi världens minsta kyl/frys och inte vetat hur vi ska få till det så att vi kan ha fullstora vitvaror i köket (har extra i garaget).
Detta problem kom P på en lösning på bara för några dagar sedan så jag visar väl när det blir av.

Måste ärligen säga att jag inte spenderat så där våldsamt mycket tid inne i köket för att jag tills alldeles nyligen verkligen hatat att laga mat. Numera lagar vi dock middag där varje dag, och oftast tillsammans dessutom. Det har gjort att matlagningen har blivit ja, jag skulle inte säga roligt, men helt okej i allafall.


K?ket



 

Foton: Privat


Ha en fin,fin fredag!

Kommentarer
Postat av: mamma

Mysiga köket! Jag har inte lyckats få in en enda bild idag - är överlycklig att inlägget kom iväg..
har gjort om det flera gånger då det bara försvann ut i rymden någonstans!
Kram! och jag det finns lite kaka kvar.. sparar till dig annars bakar jag en ny.

2007-03-02 @ 18:05:10
Postat av: mamma

Ert mysiga kök... det värmer mitt hjärta att du börjat laga mat *fnissar* tror dessutom att du är riktigt duktig på det!
Har jätteproblem med bloggen idag - fick inte iväg någon bild.. men det kommer
Det finns en bit kaka kvar till dig och tar den slut -bakar jag en ny..
Kram!

Postat av: tina

Hej! Kikar in här efter att ha hittat din blogg via en annan sida! Tycker du har en fin blogg, kommer garanterat kika in här igen!!
Tina/

2007-03-03 @ 00:15:34
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Emma

Ni har så fint kök! Kramar

2007-03-03 @ 11:40:35
URL: http://emmabogren.blogg.se
Postat av: Mia

Jag surfar runt på nätet och hittar ditt namn, du är tydligen duktig på att sjunga oxå, inte bara på att skriva blogg och fota.

2007-03-03 @ 23:26:43
URL: http://estersmamma.blogg.se
Postat av: Mia

Att du kan sjunga visade sig på en hemsida för ett bröllop.

2007-03-05 @ 16:07:35
URL: http://estersmamma.blogg.se
Postat av: Laila

tack för titten.. så snyggt det blev. Nu har jag också fått ideér =)

2009-03-02 @ 12:45:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback