Nog för att jag alltid fått sagt att jag är "mogen för min ålder"....

Blomma


...men det här var ju löjligt.

  Satt och surfade runt bland bloggare och hamnade på ett helt underbart inlägg på Myslivochhem.
Det handlade om vuxenpoäng, och jag tycker att ni alla ska göra detta test och kolla er "riktiga" ålder.

Jag är 26 år. Eller fyller 27 om ett par månader.
Enligt testet så är jag.....45. *suckar*

Testet visade att jag var tvungen att tagga ner lite. Kanske att jag skulle sluta använda ICA-kortet, sälja bilen eller beställa en resa till Kos.

Enda botet är att göra dessa grejer i punktform enligt testsvaret:

1. Börja dricka öl
Jag råkar inte vara så förtjust i öl så det lär inte hända vad jag kan se.

2: Åk till Hultsfred, dvs festivalen, inte staden.
Oj. Jag gillar ju i och för sig musik men....njaaa....Då måste man väl bo i tält. Det är väl lag på det på festivaler. Jag gillar inte att bo i tält.

3.Flytta ihop med några kompisar.
Skulle bli lite konstig stämmning här hemma med sambon och sonen om jag helt plötsligt flyttatde i kollektiv ;-)

4.Ge dina krukväxter till grannen.
Har ju inte så många levande kvar.Fejk är bra. Lättskötta!

5. Sälj din bil, den är omiljövänlig.
Det är så sant som det är sagt. Men jag råkar bo i Norrbotten så jag behöver min bil! Testet måste vara gjort av någon mer urbant lokaliserad människa ;-)

Vilken ålder är du egentligen då?
Om du gör testet lämna gärna kommentar här hos mig och stilla min nyfikenhet!

Nu ska jag lämna er och grubbla över vilken typ av kris jag måste genomgå nu då jag fått åldersnoja. Jag menar. Jag har ju tydligen  mentalt missat både trettio och fyrtioårskrisen så det är bäst att komma igång nu :D


Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: EVA

Usch...jag gjorde det där testet och jag är 44 men testet visade på 56...så jag måste nog också slänga icakortet och ändra lite på mitt liv...hihi !
KRAM EVA

Postat av: Pialotta

De där testerna är bara på skoj :-)
Inget att ta på allvar, men kul att klicka i.
Tjingelong..

2007-05-23 @ 16:14:25
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Vildängel

*skrattar gott åt ditt inlägg* Så det blir till att åka tåg till hultsfred och hinka bira i sommar då? *s*

2007-05-23 @ 16:41:10
URL: http://vildangel.blogg.se
Postat av: Liza

Ha! Ha! Jag ät 51 och enligt testet är jag 44,9 år!!! Jag får väl börja använda ICA-kortet ännumera. Ett råd jag fick var att skaffa mig ett jobb och bli vuxen!! Tror jag döööööööör! Vad är detta?????
Kram!
Liza

2007-05-23 @ 20:04:44
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Thea

Gjorde också det testet för några dagar sen. Min riktiga ålder är 34, men enligt testet var jag 42....opålitligt test eller hur =)=).

2007-05-23 @ 20:09:44
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Fridasfunderingar

Eva: Det där med ICA-kort. Känns som att jag inte kan kasta det. Tanken på att handla nu UTAN shopexpress känns hemsk!!!! Kram!
Pialotta: Lovar du? *andas ut* ;-)
Vildängel: Ja. I värsta fall....HJÄLP! ;-)
Liza: Ungdomliga du!Vi är med andra ord i princip jämngamla. Läckert! Kram!
Thea:MYCKET opålitligt! *nickar instämmande*

2007-05-23 @ 22:16:30
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Sara

Jag gjorde testet. Jag är 25 men enligt testet är jag 32. jag fick rådet att tagga ner för jag ansågs lite för mogen för min ålder. Jag borde också boka en resa till Kos! haha,why not?!

2007-05-24 @ 12:19:04
URL: http://www.micasa.blogg.se
Postat av: Bea

Kul test.. Jag är 29 och borde vara 36,5. Jag som inte ens har bil eller barn än, vad är det för fel på mig? Använder inte ens ICA-kortet särskilt ofta! Måste ha berott på att jag faktiskt gillar det röda kuvertet!

2007-05-24 @ 18:33:27
Postat av: Fru Lejon

Min ålder är tydligen inte 28 utan 43.7... Lite rock ´n roll är jag fortfarande då jag är wild and crazy som inte engagerar mig i det röda kuvertet.. Jag är faktiskt stolt över hus, bil, matvarukort och att jag inte längre lockas av Hultsfred. Tanken på att slippa människor som pissar och spyr i ens tält får mig att känna mig mogen, men självsäker. Jag ska enligt testet sälja bilen och resa till Kos.... Nä, nu ska jag stapla ved!

2007-05-24 @ 21:10:31
Postat av: Fridasfunderingar

Sara: Vi kanske får åka tillsammans? :D
Bea: Japp!Det är kuvertet som gör det. Måste gett extremt många vuxenpoäng! :D Kram!
Fru Lejon: Du, jag och Sara får åka till Kos. Eller så stannar vi hemma i lugn och ro?! Stapla ved? Lät faktiskt skoj! Kraaam!

2007-05-25 @ 07:58:14
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback