Själv, men inte ensam

Sonen och jag är själva i helgen då sambon är bortrest. Har i ärlighetens namn gruvat mig lite för att vara själv så länge. Nu är det ju i och för sig bara lördag, men om resten av helgen blir lika trevlig som gårdagen så blir det inga problem alls!

Fredagenlunchade jag med storasyster och sedan åkte jag och sonen till Café Humlan för första gången och slöt upp med min kompis och hennes son. Det var faktiskt otroligt mysig, och jag hade med mig kameran, men det blev helt enkelt inte att jag fotade så mycket. Vi surrade som hela tiden så det blev bara inte av!

Men för att ge känslan kan jag rekommendera att klicka er in och kolla in PIteå-Tidningens reportage 
här.
Drack själv en kopp kaffe och åt denna enorma chokladboll.

Stooooor fika!

Jag skulle då inte kalla den där för "liten". Är egentligen inte mycket för saker i gammal stil. Åtminstonde inte just nu, men här var det bara såååå fint eftersom cafét ligger i en gammal byggnad. Kolla in fatet!


Jag passade på att handla kaffebönor i shopen till sambons ena present som han fick igår, en elektrisk kaffekvarn. Hittades till bra pris på Bergmans el här i stan. Ska bli smaskens att testa och göra eget kaffe idag!

Kaffe

Elektriska kaffekvarnen och en favorit: Filippa K mugg. Har åtta stycken hittils fast i olika mönster.


Wienerkaffe blev smaken som inhandlades.

Väl hemma mös jag och sonen på. Båda hann sova en stund innan middagen och sedan blev det att bada en kort stund innan läggdags (för sonen, inte mig alltså)
*--*

Då ringde telefonen, och en timma och femtio minuter senare tror jag att vi kunnat prata lika länge till. Kanske nästa gång?. Ett oväntat telefonsamtal, men ack så trevligt, av sambons ena mostrar! Tack för att du förgyllde min kväll, för tro mig, det gjorde du!
*--*

Idag väntar fika med en barndomsvän, men idag tror jag att jag nöjer mig med en god kopp kaffe och sällskapet. Mors dag imorgon. Då lär det bli gotta! :D

*--*


Kontentan av min fredag.

Jag är själv hemma. Men inte ensam!

*--*

PS: Är det någon mer än jag som råkar ut för att verifiera varje kommentar jag skriver? Även till min egen sida. Tycker det är bra initiativ i alla fall. Fast just nu är jag lite småbesatt av att få koden r2d2 av någon anledning.Har varit nära men nära skjuter ingen hare som vi säger här på forte. ;-) DS


Foto och text: © fridasfunderingar.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Mariakoden

Du var snabb att kommentera idag!! Sånt gillar jag!!
Ser smaskens ut...måste dit senare!
Har samma filippa K muggar...älskar mönstret!
Ååå...det var nåt jag tänkte säga men nu kommer jag inte ihåg......
Vi ses!! kram!!!
PS. Jo jag får åxå kommentera ALLA inlägg.....Bläää....

Postat av: Mariakoden

menar att jag får Verifera...trycka den jobbiga koden på alla inlägg jag gör....

2007-05-26 @ 08:35:59
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Mariakoden

menar att jag får Verifera...trycka den jobbiga koden på alla inlägg jag gör....

2007-05-26 @ 08:36:00
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Mariakoden

menar att jag får Verifera...trycka den jobbiga koden på alla inlägg jag gör....

2007-05-26 @ 08:36:02
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Mariakoden

Sorry.....Vet inte vad som hände!

2007-05-26 @ 08:36:36
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Fridasfunderingar

Mariakoden*5. Jo, ibland är jag snabb som Fantomen! :D Verifiera, uppfattat! Du behöver inte tjata bara för att få skriva kod fler gånger *skrattar*

2007-05-26 @ 10:32:04
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Liza

Ha!Ha! Nu vet jag vad du menade igår!!! Telepatin fungerar fortfarande.
Kram!
Skriver också kod, på kod, på kod.......

2007-05-26 @ 10:36:45
Postat av: Emilia

Åh, vad sugen jag blev på en chokladboll :)

2007-05-26 @ 14:13:43
URL: http://lekmark.blogg.se
Postat av: Vildängel

Åhh, det var verkligen jättemysigt där. Underbar atmosfär och supergott fika. :) Ska definitivt tillbaka dit nästa gång jag är i trakterna. :)

2007-05-26 @ 18:04:05
URL: http://vildangel.blogg.se
Postat av: Mona

En timme och femtio minuter, hur långt är det? Kändes i alla fall inte längre än halva tiden, typ. Tänk att man kan överraskas av möten (även i telefonen). Det var ett jättemysigt samtal om livet, kärleken, barnen, självet och mycket mer. . . Det måste vi göra om!!!
Kram/Mona
P.S Så mysig sonen är, en kram till honom med!!!!!!!!

2007-05-26 @ 18:09:00
Postat av: Kirsti

Ensam-hemma-helg har jag med just nu och därför tid att surfa runt på trevliga bloggar..:)
Kollade runt på "Tisdagstema"-sidor eftersom jag funderar på att gå med där, och hamnade på ditt inlägg den 17/4.. en fågel i en trädtopp.. Fina bilder! Vill du fortfarande veta vad det är för fågel?
Helt klart en Nötkråka! (finns bilder på den på följande länk: http://www.bioresurs.uu.se/myller/skog/notkraka.htm)
Trevlig helg!
/Kirsti

2007-05-26 @ 20:57:10
URL: http://naturligtvisfritid.blogg.se
Postat av: Thea

Här har du en till som är "ensam hemma".
Visst är det mysigt att fika "ute". Såg gott ut med chokladbollen.
Härligt med ett sånt samtal. Läser ovan också.
Ha nu en bra kväll, förmodar att din lille också sover/kram

2007-05-26 @ 21:39:11
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Fridasfunderingar

Liza: Jo, som vanligt. Är lite ruggigt faktiskt!
Emilia: Hoppas att du har unnat dig en! :D
Vildängel: Håller med, var mysigt!Nästa gång ska jag testa kladdkakan, den så grym ut!
Mona:Sonen är kramad!Såklart ska vi göra om det! Kram!
Kirsti: Det såg ju väldigt troligt ut!Tack för titten och svaret! :DTrevlig helg till dig också!
Vi som är ensamma hemma måste hålla ihop! :D
Thea: Visst är det lite trist att vara själv tidvis?! Extremt mysigt att fika ute faktiskt, speciellt i trevlig sällskap! Ha en fin kväll du med och ja, lillen sover! Kram!!

2007-05-26 @ 22:31:38
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback