Fantastisk helg!

Hejsan svejsan!

Nu är jag tillbaka efter min "långhelg".
Städningen i torsdags gick mycket bra.
Detta tack vara mina hatobjekt nummer ett Teletubbisarna.
Jag erkänner.
Numera använder jag tv:n som barnvakt.
Funkar alldeles för bra för att jag ska sluta.

Fredag och step-in besök med goda resultat.(Minus två kg tilli år)
Jag dansade mot helgen kändes det som!

Lunch hann avnjutas med Fru Lejon och hennes familj.
Härligt!

Resten av eftermiddagen spenderades på stan i allehanda konstellationer
för att avslutas med tacomiddag hos storasyster med familj.
Eller avslutas och avslutas,
Efter middagen for "kvinnfolket" upp och dukade inför dopet på lördagen.

Dopdekoration


Dopet i sig var härligt uppsluppet tack vare de små barnen som också ville
vara en del av det som skedde. *ler*



På kvällen kom "föräldragruppen" hit på fest.
Tidigare i veckan fick jag höra av en kompis.
"Ska ni ha fest bara föräldrar? Tänk om ni inte har nåt att prata om?
Det kan ju bli hur obekvämt som helst!"

Innan dess hade tanken aldrig slagit mig att vi kunde få något annat än trevligt.

Pessimisten fick dock fel för vi hade exakt hur roligt som helst!
Så roligt att jag till och med glömde att ta kort.
Skrattkramp i magen har jag också fortfarande..... :D



Sovmorgonen igår var heller inte tråkig.
Den varade till kvart över tio.
Det ÄR sovmorgon för mig numera,
Bara att sova en hel natt utan att behöva upp för att, i ett mörkt rum,
leta fram nappen eller trösta en liten efter mardrömmar är guld värt.

Dessutom fick vi ju både middag och efterrätt hos svärmor igår när vi
hämtade A. så söndagen var en riktig slappardag!



Just nu sover sonen efter ett besök på mammas jobb.
Vi har också fått besked att dagisplats finns för sonen från andra veckan i januari,
Ett nytt ställe.
Blir nog bra.
Har ju hur som helst inget val.

Fyyyyyy vad långt inlägg......
Nu ska jag sluta för idag!


Tjingeling!




Text och bild: ©Fridasfunderingar.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Anna

Aj lavv jooooooooo! Ev ska jag vara på BVC m lillan på måndag kl 11, men då kan ju helt enkelt A vara med mig också...och I...kan bli ett spännande besök! =)

2007-11-26 @ 15:41:34
Postat av: madde

Jag måste bara berömma dig för dom gudoliga tårtorna du hade gjort till i lördags. Nu förstår jag varför Marcus är på mig att jag ska göra dom. :D Vad skoj att det blev en lyckad fest. Hur nu det kan gå till utan att jag är där är jag fortfarande förundrad över ;) hahha..*skämt* hoppas du får en fin dag! kramar Madde

2007-11-26 @ 16:20:18
Postat av: Victoria

TV:n som barnvakt?? Aja Baja och Uschjamej en sån dålig mamma! En RIKTIG mamma skulle inte behöva sånt trams, nej för en RIKTIG mamma skulle låta sina sötnosar vara med och städa och laga näringsriktig mat och handtvätta ylletröjor.
Dagens mammor! Omoraliska och lata är vad de är!

OBS! Ironi!

(Nalle Puh funkar också!)

Postat av: Liza

Hej där! Är fortfarande så glad över att du och A var och hälsade på mig på jobbet.. gissa om de tyckte att han var söt!!!:D
Ja, de tycker att du är söt också!!:)
KRAMIS!

2007-11-26 @ 18:07:19
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Fridasfunderingar

Anna: Svarat hos dig!
Madde: Ja, det funderade jag ju också över.Måste varit din ande som svävade över oss :D
Daimtårta ÄR smaskens! Hojta om du ska baka så kommer jag och smakar :D KRAM!
Victoria: *skrattar* Ungefär vad jag tänkte...
LIza:Nog är han söt alltid. Jag är mest snygg ,-) KRAM!

2007-11-26 @ 18:47:50
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: m a r i a k o d e n

Vilken toppenhelg ni verkar ha haft!!!
Värsta partybruttan juh ;)

Kram!

2007-11-26 @ 19:18:53
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: MO

Vad kul att kvällen blev lyckad, man vet ju aldrig hur det kan bli när man bara träffats med barnen innan. Javisst är det tur att tv;n finns, är ju inte helt enkelt att städa med en liten runt benen, kram

2007-11-26 @ 20:46:29
URL: http://www.medaljongen.blogg.se
Postat av: Fridasfunderingar

Mariakoden:We Are The Partypeople...typ!Inte!
Fast nu är det mycket! Gaaah!
KRAM!

Mo: Det kändes otroligt bra att det blev så kul! Använder tv:n nu också....huvva!
Baaad mommy! ;-)
KRAM

2007-11-27 @ 09:39:53
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Georgdina

Very nice site!

2009-03-17 @ 13:04:10
URL: http://georgdina.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback