Inside the kitchen...

Lördagen gick i småstädandets tecken.
Medan sonen sov mitt på dagen tog jag fönsterna helt i köksdelen och tvättstugan.
Övriga rum gjorde jag utsidan då det inte kan göras på annat sätt pga av axeln.

Tanken är att göra insidan av fönstret i samband med kommande rums-omflyttningar och gardinbyten.
Jag kände mig rätt nöjd över det arbete på dagen
Därför blev jag väldigt överraskad då jag senare på kvällen  både organiserade upp lillemannens kläder och sedan började stöka i köket.

Jag har bytt plats på grejerna i vårt "övriga grejer skåp" (nr1) och skafferi (nr2) 
Alltså från skåp ett till skåp två och vice versa som ni kan se på denna gamla bild...

 
Förklaring (gammal bild av köket)


Före:

Skåp nr 1:

Allt möjligt före


Skåp 2:
Skafferi före
Kaotiskt och svårt att överblicka.
Vet inte hur många gånger jag rensat upp i dessa skåp, men de funkar bara inte att hålla ordning i.
Kanska för att de är så opraktiska för det de ska användas till?


Bätte efter:

Skåp 1:

Skafferi efter


Skåp 2
Allt möjligt efter


Vi behöll originalstommarna när vi renoverade köket vid inflyttningen.
De utgör nämligen både golv, tak och väggar....inte bytt i en handvändning.
Nu i efterhand önskar jag att jag åtminstonde dragit bort pappret från hyllplanen.
Fast det ids jag inte just nu.
Det var så svårt att försöka få bort klistret nämligen.
Som tur var syns det ju inte så ofta.
Eller.
Nu har jag ju visat det på bloggen.
OSMART!

Ajja.
Jag bjuder på det.


Tjingeling!



Text och bild: ©Fridasfunderingar.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Läna

Bannat Frida! Jag tycker att jag har varit duktig på att fixa, men du tar ju priset. Exakt HUR håller man ordning i ett skafferi när man har en man?! Det GÅR inte, det är omöjligt. Men om det är kärlekens baksida, så kan jag leva med det. :) Bara för att jag ska känna mig liiiiite duktig också, så kan jag ju berätta att jag nu ska gå och baka limpor och hoppas att min man sover tills dom är klara, så jag kan fjäska lite. :) Han har ju sin sista sovmorgon på läääänge kanske. Vad vet man?! och förresten så diggar jag spetsen i skåpet!!! :) kraaaaaaaam!

2007-09-30 @ 09:54:49
Postat av: karolina

det är lite charmigt tycker jag med "hylldekoren".. inte nåt som alla andra har.. iaf inte bland de yngre.. själv körde jag höststädning i fredags, så fiint det blir när man är klar.
Ha en underbar helg, det som är kvar. själv ska jag till jobbet strax..
kram kram K

Postat av: Karin

Oj, här var det mycket att läsa. Usch jag avskyr oreda i skåp men till slut blir det ju alltid det ändå. Skönt att få iordning!

2007-09-30 @ 12:48:59
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Liza

Vilken förändring!! Det är svårt att hålla ordning i skåp - de är för djupa - det som står längst bak glöms lätt bort!
Superbra jobbat!
KRAM!

2007-09-30 @ 14:12:27
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Petra

Vad duktig du har varit och fint blev det med. jag ser att ni oxå samlar 10:or på cocaflaska. Det blir en hel del pengar när den är full. Vi har själv inte fyllt vår än men några kompisar berättade att dem hade haft 12 000 kr i sin när dem tömde den.
ha en bra söndag.
kram

2007-09-30 @ 14:20:16
URL: http://godisfrun.blogg.se
Postat av: Helen

Skönt med ordning och reda och att ha en överblick på allt man har stoppat in i skafferiet. Snyggt kakel ovanför diskbänken.

2007-09-30 @ 20:34:39
URL: http://hilajns.blogg.se
Postat av: Helena

Vad snyggt och prydligt det blev i skåpen! Det är verkligen inte lätt att hålla ordning i skafferiet. Har själv en väldig fönsterputsarångest nu. Har gjort några fönster, men vi har så många, så bara tanken gör mig matt! Måste ta tag i det snart, innan det blir för kallt ute!

2007-09-30 @ 21:56:08
URL: http://www.hemljuvahem-helena.blogspot.com
Postat av: EVA

WOW vilken jättestor skillnad det blev !
Vi har ett gå-in-i-skafferi...och du kan ju tänka dig hur rörigt det blir där... Det passar jättebra att ha som slänga-undan-grejer-i-när-det-kommer-folk...och nu måste det tas...fast inte just nu. Ska in en sväng till staden ! Mycket roligare...hihi !
*
Ha en fin måndag !
KRAM EVA

2007-10-01 @ 09:29:44
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Fridasfunderingar

Läna: Alltså.Sambon yttrade orden "oj vad du ska bli arg på mig då jag inte kommer att hålla ordning här". Jag gav honom ondögat.Tack vare det så kommer det nog att vara ordning i MINST en vecka ;-)
Nog är du duktigt alltid, jag bakar aldrig matbröd så bara där ligger du på plus över mig.Hoppas maken sov gott.KRAMELIKRAM!
Karro:Nä, att det är ett arv efter mormor står ju helt klart.Funderar på att sätta in någonting annat över...men ids inte nu.KRAM!
Karin: Jo, av någon dum anledning så blir det förr eller senare kaos...:(
Petra: Vi började samla för att det skulle bli grundplåt till ett bröllop.Är ett tag kvar innan dess om jag säger så... :(
Helen:Mycket skönt! Tack så mycket!
Helena: Det är definitivt svårast att komma igång, sedan brukar det gå rätt så lätt med fönstret. Är definitivt lättare att få det gjort när man är hemma som jag är då solen faktiskt lyst ett par dagar :D
Eva: Faktiskt! Tur för oss att vi INTE har den typen av skafferi. Det räcker med att vi har tretton garderober att gömma grejer i. Ja, plus överskåp då... :D Det är definitivt roligare att vara på stan än att städa.Ha så trevligt!KRAM!

2007-10-01 @ 10:11:51
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Camilla

Tack för inspirationen! Nu har jag också fått tummen ur ;) Hur länge har ni sparat tiorna? Kram

2007-10-03 @ 09:46:17
URL: http://bumlingen.blogg.se
Postat av: Ingrid

Ser att ni också har en trevlig myntsamling. Vi brukar också samla mynt, och det slinker även ner en sedel ibland. Man blir förvånad över hur mycket pengar det blir i slutänden.
Jag skulle också behöva en dag med en massa energi att städa. Jag förstår att du gillar den där mosaiken för den är jättefin.

2007-10-03 @ 20:22:09
URL: http://attvarajag.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback