Snart färdigt!



Pusslet är snart komplett.
Nu vet jag att det blir på lördag! Ska bli så roligt!
Har fått en del svåra grejer att ta med såsom en skolkatalog
där min blivande make ska finnas med.
Problemet?
Han har inte kvar sina kataloger.
Har dock en idé som jag ska testa och se om det löser sig.

Igår var jag, storasyster och blivande maken och kollade in
festlokalen ännu en gång. Så skönt!
Känns med ens som tyngden på tusentals ton har lättat från
mina stackars axlar. Ett problem finns dock kvar och det är var
tårtan ska förvaras då den ej ryms i ett kylskåp och inget
annat utrymme fanns att tillgå. Får fundera på hur jag ska lösa det.

Gårdagen bjöd även på pyssel med vigselprogrammen hos
världens bästa Kör-Anna. Hon har lite kort från det, min fina
pysselhjälpreda.

Idag blir det att besöka Cinderella för justering av klänning.
Jag är lätt nervös.
Nej, förresten.
Otroligt jättemycket nervös.

Det är dumt.


PS:Tack för tipsen i förra inlägget.Jag tror jag kör på korgar så blir det minst jobb DS

Text och bild:©Fridasfunderingar.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jo, vet inte om någon tipsat dig om detta redan men mitt förslag är att inte använda risgryn utan istället fågelfrö. Detta då fåglar äter riskornen och sedan blir sjuka för att de sväller i små fågelmagar. Ett litet tips bara!

2008-08-05 @ 11:44:59
Postat av: Fridasfunderingar

Hej Sofia!

Jo, jag har hört detta men "ett med naturen" säger följande:



"Att ris skulle svälla upp i fåglars mage, så att magen sprängs [är en] seglivad myt som inte stämmer. Matsmältningsvätskorna i en fågelmage är starka och bryter ner riset snabbt. Däremot är ris inte särskilt näringsrikt, så det finns bättre foder att ge fåglarna. Feta fröer som solrosfrön till exempel."



Mitt i naturen, SVT



Jag vet inte än vad det blir för ris, men som tur var finns det ingenting som är farligt för fåglarna!

Postat av: EVA

Vilken kulig idé med pusslet...ska läggas på minnet :)

Cissi var och gjorde naglar på Vejm före PDOL och de är hur snygga som helst än och ska väl hålla några veckor till. Dock måste hon ju ta bort dem innan hon börjar jobba igen...Men det blev superbra !

***

KRAAAM EVA

2008-08-05 @ 18:00:13
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Va kul! Hoppas du får en kanondag på lördag!

Lite pirr i magen ska det vara på bröllopsdagen, bara du kommer ihåg att njuta ordentligt också. Lycka till med alla förberedelser.

Ps. En del bagerier eller cateringföretag lånar ut små kylkantiner att ha tårtan i.

2008-08-05 @ 19:16:12
URL: http://www.humleochdumle.se
Postat av: Kör-Anna

Hoppas det gått bra med klänningen idag!

O tack för igår!

Kramar

2008-08-05 @ 19:29:38
Postat av: SvBG

Om du vill kan du få förvara tårtan i min mage... ;-)

2008-08-05 @ 20:14:49
URL: http://www.svenbertilgrahn.se
Postat av: L I S A

Finns inte skolkatalogerna på nätet? Annars finns de på skolan han gick på....

Åh vad det är nära nu, förstår att ni längtar (å pirrar en hel del)

själv var jag ko-lugn fram till bestmannen sa (då vi stod å väntade i kyrkans brudkammare) "shit va mycke folk det kommer -har ni bjudit så här många??" DÅ blev jag VÄLDIGT nervös.....

2008-08-05 @ 22:43:57
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se/
Postat av: Emma

Vad kul att pusslet snart e komplett, ska bli kul att höra vad dom hittade på med dej!?;)Kommer nog gå kanonbra men jag förstår att du e nervös...jag trr inte att jag vågar gifta mej;) Ha det bra, kram emmsan

2008-08-05 @ 23:29:44
URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com
Postat av: Sofia

Hör med Susanne i kören om tårtförvaring. Hon är ju i tårtbranschen.

2008-08-06 @ 07:16:11
Postat av: Anna

Så spännande med möhippan! Det blir kul att läsa vad du fick göra allt mest. Njut av din dag i alla fall!



Kram Anna

2008-08-06 @ 10:00:13
URL: http://tomteboanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback