Hjärtligt trevlig helg!


195162-496


Sambon överraskade mig med en blombukett !
Riktigt sött av honom-och oväntat.
Vi brukar nämligen inte göra nåt speciellt på alla hjärtans dag.
Vi bestämde detta för många år sedan.
År 2000, då jag var student och kunde vara vaken hur länge jag kände för det,
bestämde jag mig för att överraska P som jobbade eftermiddagsskift och
kom hem kring halv två på natten.
Jag hade då köpte ett kort, skrivit nåt fint, och dessutom bakat en
sockerkaka till honom. (jag är ju som bekant inte så huslig-än mindre då).
Han blev suuuuuur.
Dagen efter det kom han hem med blommor.
Fast "bara för att jag hade ansträngt mig".
Jag ville ju bara göra nåt snällt för honom-
inte ville jag ha nåt tillbaka.
(speciellt inte framtvingat)

Därför blev det extra roligt igår för att det var oväntat.
Inte fick han nåt av mig.
Ja, förutom Falukorv och makaroner till middag.
Vem sa att romantiken var död??? ;-)

image497


Jobb på förmiddagen-sedan fika med syster, syskonbarnen och mamma.
Kan inte tänka mig nåt bättre!

Ha en trevlig helg nu vänner!

Kramar!
/Frida


PS På tal om romantik-kolla vad syrran fick *skrattar* DS




Text och bild: ©Fridasfunderingar.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Carola

Hehe, Ja det är inte dåligt att få blommor. Fick faktsikt jag med, älskar blommor :)

Det jag gav Tomas påminde om det din syrra fick, liten "skattjakt" med lappar och i slutet fanns ett sådant halsband som man hade för X antal år sedan som är ett hjärta som man delar på så man ska ha varsin halva (hittade detta halsband hos mamma när vi rensade mitt gamla rum, tydligen fick jag inte dela det med någon då...)hehe, var mer en plojgrej + en liten "safe-grej" som kan vara bra o ha om man inte vill ha fler barn på en gång ;)

Så romantisk är jag :)
Alla Hjärtans Dags kramar /Carola

Postat av: Lena

Men jag fick åxå blommor! *OVANLIGT!*
Men det är mysigt. för jag älskar blommor, så jag tycker att jag borde få det varje torsdag. :)

kraaaaaaam!

2008-02-15 @ 11:43:45
Postat av: Hilajn

Undebrart med oväntade och vackra blommor:)

2008-02-15 @ 14:22:00
URL: http://hilajns.blogg.se
Postat av: Lisa

Vackra blommor! Kanske fick du dem för att det är "ert år i år? Ett år med myyyycket kärlek! Kram och trevlig helg!

2008-02-15 @ 17:43:53
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: Karolina

Å vilken mysis.. själv bojkottade jag dagen med tvätt å sånt.. Fick iaf lite chokladhjärtan med posten från mamma.. =)

2008-02-15 @ 18:20:54
URL: http://kexxet.blogg.se/blogga
Postat av: Jennie

Vilken mysig blogg du har, ska fortsätta titta runt lite.
Ha en trevlig helg / Jennie

2008-02-15 @ 21:28:37
URL: http://www.villaelvakulla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback