Väsande whiskeyröst

Det är vad jag har.
Nu har jag i alla fall lite röst.
Så det tar sig.
Mest spännande var att försöka ringa till jobbet imorse för att sjukanmäla mig.
Jag hoppar över en del ord för att hinna få fram det jag ska säga innan
rösten sviker mig helt. Det lät lite konstig men vår stackars
receptionist förstod tillslut vad jag sa.
Hon skrattade lite åt mig.
Jag skrattade också.
Fast det hördes såklart inte.
Kan lätt säga att jag tycker det är såååå trist hur mitt nya jobbliv
har börjat med VAB förra veckan och nu det här...*suckar*

Har idag upptäckt hur uppställd man blir när man inte kan prata.
Tur det finns sms och datorer.
Nog för att jag spenderat mesta tiden på soffan (ska snart tillbaka),
men jag kunde i alla fall meddela mig till sambon via sms om nödvändiga inköp
såsom glass och huvudvärkstabletter.

Sov mellan halv nio och halv ett på förmiddagen.
Säger kanske lite om mitt mående status också.

Nä,
Nu återvända till soffan och se lite mer film.
Förmodligen kommer jag dock att somna.

image47


Tack för alla "krya på mig" hälsningar som inkommit. De värmer!
Jag har kikat in hos er alla, men inte orkat lämna hälsningar.
För denna gång kanske jag är ursäktad?!



Text och bild:©Fridasfunderingar.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Att inte kunna prata ordentligt är jobbigt. Ett tag jobbade jag som telefonförsäljare och efter en ledig helg då jag förståss hittade en förkylning skulle ringa och sjukanmäla mig på måndagen hade min chef mycket svårt att höra vad jag sa. Till slut lyckades han höra mitt namn, skrattade lite och sa att han förstod ju att jag inte kunde jobba så som jag lät. Då var jag så rosslig och grov i rösten att den var oigenkännlig
En annan gång tappade jag rösten så att den försvann
i princip helt, det hade väl inte varit några större problem egentligen, om det inte hade varit för att jag och min sambo den dagen gemensamt hade tagit på oss rollen som toastmasters på våra vänners bröllop. Jag gick på bröllopet, men sambon fick göra allt toastmasterjobb och själv svarade jag med min väsande röst bara på tilltal.

Postat av: Lisa

Men huvvaligen vännen! Hoppas du blir bättre snart! (och att du inte har ont)kram och krya på dej!

2008-02-12 @ 02:51:29
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: Isabelle

Nej men usch då! Förstår att det känns jobbigt att jobbstarta så här, men förhoppningsvis så har du gjort ditt nu då.
Se till att ta hand om dig ordentligt och att bli riktigt ompysslad av sambon.
Krya på dig-kramar!!

2008-02-12 @ 08:51:51
URL: http://www.humleochdumle.se
Postat av: SvBG

Tur att din väna stämma fungerade på konserten i lördags! Cry On You! *kram*

2008-02-12 @ 10:07:11
URL: http://www.svenbertilgrahn.se
Postat av: EVA

Usch för att tappa rösten ! Och jag som surrar så mycket...tur jag har tagit influensa-sprutan !!! Min läkare rekomenderar pga min sjukdom...och ibland är den inte så dum...hehe ! Visst kan jag känna av lite förkylning då resten ligger i feber men bara lite...
***
Krya på dig vännen !
KRAM EVA

2008-02-12 @ 10:25:53
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: jenny

Ville bara skicka en krya på dig hälsning!!!
Hoppas du känner dig bättre snart.
Kram/jenny

2008-02-12 @ 10:49:17
URL: http://www.jennyshus.webblogg.se
Postat av: Anna

Självklart måste man få skippa att lämna hälsningar när man är sjuk. Se nu till att krya på dig! Kram på dig!

2008-02-12 @ 11:22:16
URL: http://tomteboanna.blogg.se
Postat av: Lena

Frida, jag tycker att du är lite elak som inte berättar var jobbet är!!! Jag har tjuvläst hela din bannade blogg för att slippa fråga igen, men du säger ju aldrig det!!! :D Men jag får för mig att det är typ... nä, det säger jag inte för då kommer du att skratta! Krya på dig hjärtat! Kraaam!

2008-02-12 @ 14:30:57
Postat av: Scaniatjejen

Stackare, hoppas det känns bättre snart. Krya på dig!

2008-02-12 @ 17:09:36
URL: http://scaniatjejen.blogg.se
Postat av: Mona

Stackare där!!! Minns precis hur det var när jag började jobba på samma arbetsplats som du efter barnledighet nr.2. Fick erbjudande om fast jobb efter en kontroversiell rekrytering (som jag som tur var inte var inblandad i), tackade JA och var jätteglad. . . när det visade sig att jag var gravid med barn nr.3 (visserligen inblandad i men utanför min planering). Så tänk på det vännen, det finns alltid nåt som är värre än en förkylning - den går om. Kramis

2008-02-12 @ 19:57:49
Postat av: Malin

KRYA PÅ DIG!!

Kram, Malin

2008-02-12 @ 20:02:47
Postat av: Karolina

Krya på dej gumman!!

2008-02-12 @ 20:07:28
URL: http://kexxet.blogg.se/blogga
Postat av: Liza

Skickar STOR KRAM!
Krya på dig!!
Kram!

2008-02-12 @ 20:20:09
Postat av: Helena

Förstår att det inte känns särskilt kul att börja om på jobbet med VAB och egen sjukdom, men det är förstås inget man kan göra något åt! Kurera dig nu istället riktigt ordentligt så att du kommer tillbaka snart. Själv blir jag VAB-hemma med lille O imorgon. Skulle egentligen ha stått på framstidsmässan...

2008-02-12 @ 20:27:15
URL: http://www.hemljuvahem-helena.blogspot.com
Postat av: Kristina - Kix Inredningskoll

Krya på dig och jag måste bara tipsa om ingefärste - färsk riven ingefär i kokande vatten. Jag brukar också tappa rösten när jag blir sjuk...

2008-02-12 @ 20:53:43
URL: http://kixkoll.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback