Money makes the world go 'round

Mina pengar svävar just nu omkring i cyberrymden.


Har hunnit prata med a-kassan, telefonbanken, personligt besök
på banken och a-kassan igen. Dessutom har telefonerna på a-kassan lagt av
så det tog ett jäkla att att ta sig fram.
Kan lätt säga att mitt humör inte var på topp när jag kom fram
 nu sista gången då jag lyckats bli bortkopplade en gång
=vänta i kö ytterligare en kvart.
Eller kö och kö.
Bara toner och ingen som svarade.
Ni vet så där så man blir osäker var man egentligen ringt.

Nåja.
Sista tjejen, ekonomen på a-kassan, bad om MITT NUMMER
för att kunna ringa upp.
Har aldrig hänt mig förr.
Ringde gjorde hon dessutom efter fem minuter.
Jag blir alltid glad när människor håller vad de lovat!

Nu låter det som pengarna kommer in i eftermiddag.
I värsta fall imorgon.
Jag var rädd de skulle säga att de inte skulle komma förrän nästa veckan.....

Problemet?
Jag bytte bank under föräldraledigheten, vilket jag angav när jag
återanmälde mig till a-kassan.
Ändå har pengarna skickats till den gamla banken till mitt avslutade konto.
Vem som distribuerar a-kassans pengar?
Min nuvarande bank (eller den kedjan).
Så pengarna har studsat från gamla banken till a-kassan.
Eller min bank.
Allt är väldigt förvirrande.

Håll tummarna för att pengarna kommer fram idag i alla fall.



195162-472


Text och bild: ©Fridasfunderingar.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Liza

Bra att pengarna kommer tillrätta!! Irriterande när de är försvunna och försenade!
KRAM!

Postat av: Fridasfunderingar

Liza: Än är de inte framme...*suckar*

2008-01-31 @ 16:03:30
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Victoria

Usch, jag blir så arg! Väntar också på lite deg från Försäkringskassan... och det är märkligt:
Skickade begäran om tillfällig föräldrapenning mycket tidigare än begäran om den vanliga f-pengen,
fast den vanliga har blivit utbetald för flera dar sen...

Hoppas pengarna ramlar in imorrn.
Önskar dig en underbar icke-pank helg!

2008-01-31 @ 22:08:11
URL: http://vickansvardagsrum.bloggagratis.se
Postat av: Kör-Anna

Hoppas de dyker upp snart då! Inte roligt att tjafsa runt med kassor ell banker! MAn blir så trött!
Kram på dig

2008-02-01 @ 00:49:22
Postat av: Karin

Jobbigt - man har ju inte hur mycket pengar som helst så man har ju inte direkt råd att vänta.

2008-02-01 @ 13:06:47
URL: http://hemochliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback