Take it easy!

Hejsan vänner!

En trött Frida kikar in för att ge ifrån sig ett livstecken.
Hjälp!
Nu har jag till och med börjat prata om mig själv i tredje person så
ni förstår väl allvaret!?!?! ;-)



image451

Min väns möhippa hölls i helgen.
Hon var jättenöjd och det är ju det som är det viktiga!
Själv hann jag aldrig riktigt komma i "party-mode", men det får jag
väl ta igen på den stundande bröllopsfesten.
På tal om det så har jag lite fashionproblems.
Jag och moder var på stan idag och jagade kläder till bröllopet på lördag.
Vi hittade alternativ. I hennes garderob.
Men trevligt hade vi i alla fall hela tiden! :D

Just nu känns det mest som om jag och sambon aka blivande maken
inte ska få träffas så mycket.
Förra veckan spenderade han ju som bekant på kurs.
Vi mös på fredagskvällen men sedan for jag ju till en närliggande stad.
Jag kom hem på söndagen vid halv två. Han var tvungen iväg på ett ärende,
kom hem strax efter fyra och for och jobbade vi sextiden. 


I går fick han veta att han förmodligen far med jobbet till Tyskland och Estland från
imorgon till torsdag.

Det är roligt nästan jämt.......



Imorgon ska jag och storasyster och kolla in presumtiva festlokalen.
Hoppas det bara blir av denna gång.
Jag har också kollat med kyrkan om de datum jag funderar på.
Japp.
Det blir kyrkligt.
Bara att se minen på min mormor när jag ens andades någonting annat
fick mig att tänka om.
Eller så har helt enkelt den traditionella tjejen i mig vaknat.


Jag önskar mest att de kommande veckorna inte ska bli så hektiska som jag
oroar mig för att de ska bli.

För jag behöver verkligen "take it easy" [isi]

image450



Text och bild: ©Fridasfunderingar.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Kör-Anna

Det är så tråkigt när man hela tiden känner att man går om varandra. Jag hatar bara att måsta säga god natt till min Lycka i dörren för att bege mig till jobbet. Även om man inte får ses i vaket tillstånd så är det ju något speciellt att bara höra den andre andas vid sin sida när man ska sova.
Märks det att jag saknar honom just nu eller? Snyft!
Se till att inte stressa runt för mycket nu. Glöm inte att njuta!
Kram

2008-01-22 @ 01:55:43
Postat av: m a r i a k o d e n

Hej hej...
Näää...Var inte på stan....
;)
Nu ropar sonen

Kram!!

Postat av: Karolina

Hoppas lokalen blir bra. Å ha en underbar vecka, jag ska kurera mig här hemma.. =) Kram!

2008-01-22 @ 09:28:10
URL: http://kexxet.blogg.se/blogga
Postat av: Läna

Åh, det är trist att sakna, men det kan nog vara bra åxå för det är ju då man vet att det är den rätta! :) Hurra för kyrkbröllop, när blir det då?! Jag är så nyfis! KRAM!

2008-01-22 @ 10:42:04
Postat av: m a r i a k o d e n

...fast jag tror att jag såg dig en gång på Åhlens....
;)
Kram på rej!

2008-01-22 @ 12:14:51
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Liza

Stressa av lite nu gumman! Mormor blir glad när det blir kyrkbröllop!!:D och jag!!!
KRAM!

2008-01-22 @ 20:45:38
URL: http://vardagslycka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback