Första grillningen hemma för i år

image526


Så fantastisk härligt det är när solen värmer!
Vi bestämde oss rätt så fort för att idag skulle vi grilla.
Enda är att utemöblerna inte är framställda då den lilla(ähum) detaljen
inoljning av altanen ej är gjord.
Det var ändå ljuvligt att få äta mat från grillen.
Helt plötsligt kom sommaren så mycket närmare!

image527


Jag dristade mig till att göra efterrätt också en dag som denna då vi ändå bjöd
över svärmor på middag.
Vad detta heter har jag inte den blekaste aning om.
Mamma brukade göra det när jag bodde hemma
Det är frysta bär (hallon och blåbär), grädde och floursocker blandat i en mixer.
Själv kom jag på att jag skulle riva lite 70 %-ig mörk choklad på.
Mumsigt men mastigt!
Om man ändå ska äta gott ska det vara ordentligt.
Inga lightprodukter här, då kan det lika gärna vara anser jag
(i alla fall om vi gör det själv, är jag bortbjuden äter jag glatt oavsett)!


Ska gå och ta igen mig efter maten i de nya, sköna sofforna!
För er som undrar angående föregående inlägget;

Inte en rödvinsfläck så långt ögat kan nå!
*pustar ut*


Text och bild: ©Fridasfunderingar.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Kör-Anna

Vad gott och mysigt med grillning! Själv satt jag ute i solen och åt gröt idag, är ju gräsänka så lugnet var totalt. Men imorgon blir det ännu mer prima då Lyckan kommer hem igen.
Kramar på dig

Postat av: Lissen

Det såg mumsigt ut! Grilla är lite sommarkänsla!
Ha det gott

2008-05-04 @ 08:23:32
URL: http://LissenTo.Blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback