Om mig.

Då jag blivit utmanad av fler än en person är det väl bara att göra en insats.

image520


Tre.....

...namn
som jag går under:
Frida
Absolut vanligast.
Tog otroligt länge innan jag fick ett smeknamn över huvudtaget.
Frullan
Var tvungen att komma på ett smeknamn när jag reggade mig på lunarstorm
för hundra år sedan. Är inte kvar där längre.
Passade bra för jag har så "frulligt hår"  som lillsyrran sa som kommentar på nicket.
Gumman
Heter jag i sambons telefon.
Har lobbat för att det ska ändras till "Frugan" efter ett visst datum i augusti.

...saker som skrämmer mig:

Att någonting händer de som står mig nära
Vad kan skrämma mer????
Nålar
Huga.Huga.Huga
Skräckfilmer
Speciellt om de innehåller zombies, spöken, vampyrer och hus som bygger om sig.
Å andra sidan vågade jag inte heller se hela "Jurassic Park".
Sluta skratta!
Det är i och för sig ingen skräckfilmmen håll upp en hand ni som
skulle stå kvar om det kom en T-rex mot er.
Nä just det!

...plagg som jag gärna har på mig:
Mjukisbyxor
I den kategorin ingår även pyjamasbyxor. Sköööönt!
Linne
Svalt och skönt
Jeans
Bekvämt. Faktiskt bekvämt.
Utgjorde länge mina mjukiskläder.
Inte längre.
Men ändock rätt bekväma.

....sannningar om mig:
Gillar att ha kontroll
Ok. Litet understatement. Har någon av ett kontrollbehov...

Jag är konstant chokladsugen
Även de dagar då jag inte äter någonting i den vägen.
Jag saknar att spela fotboll
Skulle börja om imorgon om det gick. Men kroppen skulle inte palla.


....saker jag vill ha just nu:
Känslan av att vara utvilad
Jag älskar min A. men de antal dagar jag verkligen känt mig utvilad efter en
natts sömn är lätträknade. Ligger alltid i standby-läge.
Imorgon har jag dock sovmorgon så jag ska sova med öronproppar
 inatt då jag vet att P. har ansvaret.
Mailet ivägskickat till presumtiva cateringställen
Får liksom inget gjort i den vägen.
Å andra sidan sitter vi ju inte riktigt i sjön än.
Men det är dock nåt jag tänker på ofta.
Hänger nog ihop med kontrollgillandet ni vet.
Friskhet i familjen
Allvarligt talat. Ska vi ALDRIG få vara helt friska allihopa????


Om ni antar utmaningen så kan ni väl hojta!
Alltid trevligt att läsa lite om er andra!

Tjingeling!


Text och bild:©Fridasfunderingar.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad roligt att få veta lite mera om dig. Kram Sandra

Postat av: Fru Lejon

Rädd för zombies.... Vågar du se Michael Jacksons "Thrillervideo"? Ha, ha! Sorry, men den bjöd du på. Ha en bra söndag och passa dig för spöööken...

2008-05-11 @ 12:05:43
Postat av: Lena

hej gums! kul läsning! borde göra en likadan blogg! :) jag ska sjunga med micke grahn här i arvidsjaur på medan nästa onsdag klockan 19. välkommen! ;) fast jag är sjuk igen... alma har smittat mig. var ju sjuk för tre veckor sen.. :( kraaaam!

2008-05-11 @ 14:51:23
URL: http://www.lenajl.blogg.se
Postat av: Emma

Hello!Kul att läsa=)Kanske hakar på!?Ha det bra och hoppas ni tillfrisknar snart!?=)Kramar emmsan

2008-05-11 @ 20:20:32
URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com
Postat av: Mamma

Du glömde ett smeknamn: Krokodilen!!:D
Hoppas ni blir friska nu!
KRAAAAAAAAAAAAM!

2008-05-11 @ 22:13:54
Postat av: SvBG

Alltid roligt att lära känna nån lite mer... håller på att fundera på vad jag själv ska skriva...

2008-05-12 @ 00:19:48
URL: http://www.svenbertilgrahn.se
Postat av: EVA

Om jag ser slutet på en film först så funkar det bättre att se dem...hehe...men maken tycker inte om att se film på det sättet... !!! Konstigt va?
*
Presumtiva cateringställen sa du...kolla med Tommys kök i vår by. Det brukar var väldigt mycket och jättegod mat då man beställer därifrån. Har ingen aning alls om priser...
***
KRAAAM från EVA !!!

2008-05-12 @ 11:57:03
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback