Side by side!

Kommer ni ihåg att jag fick det här i födelsedagspresent?

Maken tog faktiskt tag i att förberede för ankomsten av side-by-side:n
ganska fort. Vi har också fått den och använder den.Vilket lyft!


Före





Förändring på gång
  
 


Med all tydlighet kan ni ju se att det inte är klart.

Finliret (ähum) kvar. Frågan är bara när det ska bli snyggt.
Maken jobbar mycket och jag är ju inget att ha i sådana här sammanhang.
Funderar på om jag (med assistans) ska tapetsera väggen i samma tapet
som övriga rummet. Även fått förslag att använda "tavelkritefärg".

Har du något förslag så tveka inte att komma med det

Andra sidan är dock klar.

Jag bjuder på att skräpigt hushållspapper syns i bilden.


Sen har ju fönstret fått en make-over någon gång där i augusti.
Kanske var dags att visa det nu! Haha!


*
Roligt med era kommentarer/synpunkter på mitt husbyggaril.
Idag kom maken med en lunta papper. Den hade namnet "Tomtkatalog".
Han hade beställt den från Piteå kommun.
Tydligen inte bara jag som är lite småsugen....

*

Nu är dags att sova!

Sköt om er!





Text och bild:©Fridasfunderingar.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Karolina

Så fint! Lite roligt med tavelkritfärg, men frågan är om man blir less det och det är en avvikande färg från övriga rummet. Tapetsera är du iaf skitbra på! kram kram

Postat av: Helena-hem ljuva hem

Jag tänkte på precis samma sak som hon här ovan; alltså måla hela sidan med tavelkritafärg och använd som kom-ihåg-tavla! Skulle säkert bli väldigt snajsigt!

2008-11-05 @ 10:26:56
Postat av: Kör-Anna

Tjusigt blir det!

Beställde en sådan där tomtkatalog från kommunen för ett år sedan. Har inte fått den ännu! Långa vägar inom kommunen eller smådemens...

KOmmer inte på kören imorgon. Vi ska på Stormen med jobbet. Kan du hälsa?

Kramar

2008-11-05 @ 14:03:59
Postat av: spåntanten

slänger mej rakt in i debatten.....(om det nu är en sådan)?

bryt av totalt...d.v.s. måla mörkt/svart

kanske tavelkritfärg ...(men i så fall ska inte gardinen hänga så nära, ej heller att bordet ska stå så nära) detta måste ses på håll för att göra sej rätt.

Annars bryt av i annan totalt annorlunda kulör/nyans...eller rappa eller "tegla" sidan

2008-11-05 @ 19:39:44
Postat av: Lena

du har sån ordning på allt ! jag får dåligt samvete.

2008-11-06 @ 11:04:05
URL: http://lenajl.blogg.se/
Postat av: L I S A

Trevlig helg på dej!

<3



2008-11-06 @ 21:18:11
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se/
Postat av: Maggan

Hej gumman! Du har så snyggt och fint, till och med när det bara är spackel på väggen...hmmm eller är det maken som stökar och gör fint? haha trevlig helg, syns på måndag/kramis från Mags

2008-11-07 @ 11:33:54
Postat av: Anna

Hej!Vill bara säga att jag är här och tittar!!Kram och trevlig helg Anna

2008-11-07 @ 15:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback