Monicas äppelkaka

Hejsan vänner!
Idag är ingen vanlig dag för det är min systersons fyraårsdag;
HURRA, HURRA,HURRA!
Vi ska på kalas lite senare idag, ska bli roligt (och gott).

På tal om gott så kommer här receptet på en riktigt god äppelkaka!



2 ägg
1 ½ dl socker
Vispa samman äggen och sockret väl.
Blanda i 1 ½ dl vetemjöl

Smörj/bröa en rund form

Skiva ca 2 äpplen (företrädelsevis syrliga ex Granny Smith)
50 g margarin hyvlas över.
½ dl strösocker strös över.

Gräddas på nedre falsen 20-25 min i 200 grader.

Är jättegott med vaniljvisp till!

Ät och njut!

Frida






PS: Har inte hört nåt om vikariatet. Tror inte det är ett gott tecken.
Återkommer när jag vet säkert DS






Edit 12:34 JAG FICK VIKET!!!!

Kommentarer
Postat av: greta garn

GRATTIS!!!!!!! Du är så värd detta, jag önskar dig ett stort lycka till och skickar en stor kram!

2009-08-11 @ 13:40:16
Postat av: SvBG

Yiiihaaaaaa! :-D

Postat av: Cissi

GRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAATTTTTISSS!!!! Vad kul!!!



Kraaaaam!

2009-08-11 @ 18:01:54
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: EVA

J Ä T T E G R A T T I S ! ! !

Härligt...hörde av din mor vad det var...hihi ! Kommer säkert att bli kanooon !



Och den äppelkakan...lät himla smarrig ! Måste kanske prövas nu när det kan bli liiite äpplen...alltså väldigt lite, men mer än ifjol, då det blev 3 st...suck



***

JÄTTEKRAAAM EVA



2009-08-11 @ 23:24:46
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Lät så gott!

2009-08-16 @ 08:56:44
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback