Allvarligt talat, nog måste det vara nåt fuffens!?

Hur kan det komma sig att i varje "undersökning" som presenteras går
Alliansen framåt i opinonsmätningarna (Moderaterna i synnerhet) ????
Bara genom att lyssna kring vardagspratet runt omkring mig så känner jag inte
igen den bilden.Jag kan sätta pengar på att det finns högersympatisörer som
går in för att rigga siffrorna.

Finns det någon som ÄR nöjd med Alliansen och dess politik som seriöst kan berätta för mig varför ni är det.

Min bild av vårt land just nu är att De rika blir rikare-de utsatta granskas och ifrågasätts.

Dessutom funderar jag på hur det kommer sig att "folket i undersökningarna"
känner växande förtroende för sittande regering när de beaktat följande:

Vad händer med de som är för sjuka för att arbeta, men anses för friska för att vara sjuka?
Vad händer med de som blir arbetslösa med en a-kassa som är låg, och dessutom minskar över tid.
För att inte tala om de som arbetar, men ej får mer än deltid, då deras 
dagar är slut. (vilket arbetsgivarna känner sååååå mycket press av-INTE)

Vad händer  med idrotten i vårt land om Svenska spel säljs ut?
Vad händer med de som inte har massor med pengar om vården blir privatiserad?
Av vilken anledning anses det vara bättre för Sveriges befolkning om Apoteket säljs ut?

För mig får man hellre höja skatterna igen så staten kan gå in och stötta
människor i "finanskrisen".

Sen vill jag en gång för alla påpeka för vår statsminister att A-kassan inte är
ett bidrag-det är en försäkring.Som vi betalat till för att den ska kunna gå in
om de perioder vi inte har jobb. OK?!


Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Mmm, jag tänker å undrar som du. Men inga svar får man. Sitter ju i situationen att jag är sjukskriven å har väntat i över 3 månader (still counting) på att få en diagnos!!! Men, men, jag orkar inte ens bli arg mer för det har jag varit...

Stor Kram, Maria

Postat av: Anna

Jag VISSTE att det fanns en politiker i dig också! Keep it up!

2009-03-18 @ 11:25:26
Postat av: Maggan

Har inget att tillägga - du skrev allt:-)

2009-03-18 @ 13:48:41
Postat av: Kör-Anna

Väl rutet!

2009-03-18 @ 14:53:48
Postat av: Fanny

Bra skrivet Frida, håller med dig i det mesta! Men jag har en liten tanke med att de går framåt i opinionsmätningarna. Jag tror det finns fler högersympatisörer än vad man tror. Det är lätt att kritisera alliansen med andra som gör det, men i själva verket kanske dessa msk håller på moderaterna. Mycket av det politiska klimatet i Sverige idag är att det "inte är ok att hålla på högernt" så då kastar man lite skit in public men tycker i själva verket något helt annat.. Kanske?

2009-03-18 @ 15:43:58
Postat av: Sofia

Jag håller med dig i allt du skriver men jag tror att de som har förtroende för alliansen är de som inte är berörda av neddragningar i trygghetsförsäkringssystemen. Det finns ju de som har fått det bättre, de som äger bostad, har ett fast jobb, tjänar hyfsat med pengar, är friska etc, etc. När dessa människor sedan inte känner solidaritet med de som drabbats illa av alliansens politik så hamnar vi där vi är idag.

2009-03-18 @ 18:11:49
Postat av: Anonym

Word!



Fattar inte heller var de rotar fram alla sympatisörer. På Operabaren? Känns inte som en representativ klick av svenska folket...

2009-03-18 @ 21:35:55
Postat av: Vickan

Det var alltså jag som skrev kommentaren här ovan... för snabb på tangenterna.

2009-03-18 @ 21:37:16
URL: http://vickanonline.blogg.se/
Postat av: Jenny Lidman

Bra skrivet! Norrbottning som man är så är man ju sosse i grunden. Men just beträffande a-kassa så höll jag ioförsig inte riktigt med om allt sossarna pysslade med heller, jag vet folk (bl.a. i Pite...) som faktiskt valde a-kassa framför arbete av ren lathet... Och det ska man ju inte kunna göra. Då är det något som är allvarligt fel!! Men den politik som alliansen för är att dra det hela alldeles för långt.



Jag skulle nog önska mig ett mellanting, där folk faktiskt inte kan välja a-kassa när de har en förmåga att arbeta (sådant stör mig så in i märgen, folk som skor sig på andra...grrr...) men där "förmågan att arbeta" inte heller bedöms så hårt som den gör idag. Alliansens politik ställer alltför orimliga krav.



Det är inte lätt...!















2009-03-19 @ 22:20:34
URL: http://jennyemilia.blogg.se/
Postat av: EVA

Håller totalt med dig ! Funderar också vilka grupper som är med i undersäkningarna...inte är det då vanligt folk !



Hoppas ni får en härlig helg med massor av sol !

***

KRAAAM EVA

2009-03-19 @ 22:39:57
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback