Idag vet jag inte...



Idag vet jag inte vart jag ska börja egentligen.
Så jag gör som jag brukar, bara sätter fingrarna mot tangenterna så får vi
se var det hela hamnar.

Jag är rädd idag.
Ska till läkaren på eftermiddagen och jag vet inte vad som kommer att ske
efter det. Missförstå mig inte.

Ganska ofta får jag frågan hur jag mår. Inte i sig ovanligt, det tillhör ju artighetsfraserna
vi använder oss av.

Jag har upptäckt att jag undviker situationer där jag måste svara på dem, för
jag verkar inte vara kapabel att ljuga.

Alltså, jag undviker inte de personer jag känner och som känner mig.

Ikväll till exempel är jag och maken inbjudna på avtackningsfest på hans jobb
där han ska medverka i egenskap av fackligt engagerad.

Jag kan inte förmå mig att gå och har därför tackat nej.

För sådant som var lätt förut är svårt nu.

Med nya bekantskaper och ytliga bekanta pratar man om vädret, vilket i sig är
lätt,  men också om vad man arbetar med.
Eftersom jag inte gör det just nu så måste jag ju nämna sjukskrivningen.
Då vill ju alla genast veta mer, och bland obekanta är det inget jag vill
utveckla särskilt mycket (säger hon och skriver det på bloggen....dubbelmoral!)

 Det är det som blivit svårt.

Samtidigt är jag stolt över två saker:

Idag har jag gått en promenad med svärmor och hennes syster på morgonen.
Jag motstod med andra ord längtan efter att somna om efter dagisavlämnandet.

Det andra är att jag tog mig iväg på körresa förra helgen.

Magen kejkade värre än på länge på fredagen.
Har aldrig,aldrig,aldrig varit så nära att inte hinna på toaletten.
Jag orkade bara vara med på en konsert av tre.
Men jag är stolt över den där enda konserten.
Jag flydde in i mitt rum och boken när jag var trött
Jag var ändå social då och då.
Värst var den oplanerade stadsbesöket i Härnösand som jag gärna
varit utan och hellre samlat kraft i lugnet på vandrarhemmet.
Det bästa är de härliga körkompisarna som stöttar på olika sätt,
sånt värmer långt in i hjärtat!


Har varit oresonligt trött sedan jag kom hem.
Delvis för att jag haft feberkänningar tisdag och onsdag.
Värk i kropp och orkeslös i allmänhet.
Håller att återhämta mig från resan som jag ändå inte velat vara utan,
för musiken ger både kraft och glädje.
Nu har vi uppehåll med kören till i höst.
Känns trist!


Ska vila en stund nu, det har jag gjort mig förtjänt av.


Frida

Kommentarer
Postat av: Maggan

Underbara vän...när du är social en minut räknas det som ett halvt liv för oss andra...så underbart att du följde med på kör-resan (vet inte om jag följt med annars:-)och den konsert du gjorde på lördagen toppade allt vi gjort tidigare!!!



Du vet avtacknings fester kan man vara utan även om det känns trist - men dom lämnar i regel inga djupare spår efter sig och då menar jag positiva spår (skulle va om man blir avtackad själv då men i regel är de ju trist på sitt sätt...du vet)



Hoppas att du får vila och mer kraft och när du orkar och känner för det kommer du ut till mitt lilla spa (haha det är i alla fall alger i poolen - än så länge) så ska vi mysa och surra och vila tillsammans!

Kram vännen min

2009-05-29 @ 11:16:56
Postat av: Bokmalen

Vad jag blir glad att du skriver om det du lyckats göra!! Det är ju så mycket bättre för en själv att se det man KAN göra än det man inte lyckats med!! Stället där jag jobbar ska lägga ner om nåt år å nu kämpar dom med att få oss (ja, jag är ju sjukskriven nu...) anställda att hålla motivationen uppe. Igår hade dom tagit dit en föreläsare som var hur härlig som helst. Det som riktigt fastnade hos mig är att vi alla har olika "roller" i livet. Mamma, dotter, fru/sambo, kompis, aktiv i nån förening, arbetsrollen osv. Som nu när vi kommer att tappar vårt jobb så måste vi komma ihåg att arbetsrollen (som den ser ut nu) bara är 1 av ALLA andra roller vi har. (Han visualiserade det med en rysk "babushka", docka med en massa mindre i sig).

Ja, nu vet jag inte vart jag ville komma med detta men det slog mig personligen att ja, jag är mer än bara "mitt onda", något som alla i min omgivning frågar om hela tiden...

Sen vill jag berätta att jag tycker du är jättebra!! Att du for på körresan å ja, du är BRA helt enkelt!!! ;)

Stor Kram, Maria

Postat av: Anna

Äh, ryck upp dig va! Vi kan väl ta en tur till sjukan igen du å jag? TRevligt att umgås så där på tisdagmorgnarna. Du vet att jag skämtar, OCH att jag älskar dig precis HELA tiden.

Ringer sen.

2009-05-29 @ 12:12:07
Postat av: Mamma

Skulle kunna skriva en roman om hur duktig jag tycker att du är... men du vet ju redan???

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!

Mamma

2009-05-29 @ 14:50:15
Postat av: Mats R

Var fantastiskt kul att du var med på resan.

Känner igen mig ganska mycket ang en del annat i texten..

Nu skulle jag vilaj skriva nånting så att allt blev jättebra på en gång för dig, men det är ju en omöjlighet, men du vet att du finns i mina böner :)



Kram...

2009-05-29 @ 16:22:01
URL: http://bomekblog.blogspot.com
Postat av: Helena-hem ljuva hem

Ville bara titta in och säga hej och berätta att du är saknad på jobbet! OCH önska dig en skön helg.

Vila mycket nu!! KRAM vännen.

2009-05-29 @ 21:24:54
URL: http://www.hemljuvahem-helena.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback