Barn och deras fäder

Kommer ni ihåg boken i orange som man hade i första klass?
Därifrån kommer de klassiska "Far är rar", Mor ror" osv.

Pappa kunde såklart inte låta bli så han myntade följande uttryck:
Far är rar
Mor är en
orm

Typiskt min pappas humor.....
Men så här på fars dag så måste jag dock bekräfta
att far är rar. Men min mor är INGEN orm.

Maken har uppvaktats idag.
Sonen skulle välja present åt sin far på Clas Ohlsons.
Jag spenderade tio minuter för att övertyga honom om att
pappa nog faktiskt inte ville ha en leksakslastbil med tillhörande
vägmärken i present.
Däremot blev det en pannlampa och en mjukis-Ior,varav den
senare inte lämnat sonens famn sen presentöppnandet. Sött!

För övrigt har sonen introducerat ett nytt uttryck idag.
En febervarm kille satt i mitt knä.
Jag lutar mig fram och viskar honom i örat vilket kittlas.
Han håller då händerna för öronen och deklarera:
"Du kan inte viska till mig nu för jag håller för öronlocken"

HAHAHA!




Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Ååå, det var nog det sötaste jag hört på länge!! ;) Hoppas ni haft en finfin helg!

Kramen, Maria

Postat av: SvBG

Jag tror att din far och min svärfar skulle trivas ypperligt ihop. Han brukar säga precis samma sak... :-D

Jag tror att din son går i samma fotspår. Lysande uttryck!!

2009-11-09 @ 01:21:24
URL: http://www.svenbertilgrahn.blogspot.com
Postat av: EVA

Här har det också alltid sagts att far är rar och mor är en orm...förstår inte vars tusan det kommer från...hehe !



***

KRAAAM EVA



.

2009-11-10 @ 11:10:10
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Maggan

Tänk va mycket kloka uttryck man får lära sig av sina barn:-) Törs dock inte dokumentera det jag fått lära mig av min numera vuxna dotter! Krama lille A från mig:-)

2009-11-15 @ 21:31:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback