What's the name?

Hej hopp!

Tydligen ska man skriva "förlossningsberättelser" för då slår man
eget rekord i antal besökare. Men nä.
Jag tänkte inte bjuda på någon fler sådan framöver :)

Idag ska vi till sjukhuset igen.
Lillen har ätit bra så jag känner mig inte så orolig.
Han borde ha gått upp i vikt.
Annars blir vi kvar där antar jag.
Ska ta med en liiiiiten väska om utifall att.

Det är så ofantligt skönt att vara två.
Maken jobbar idag. Sista dagen på länge.
Så jag hade bestämt mig för att (såklart) ta natten.
Men där vid tre gick det inte.
Kroppen strejkade.
Maken tog över och jag fick sova. GULD!

Det har uppstått ett I-landsproblem vänner.

Som ni vet har jag aldrig skrivit ut namnet på sonen.
Jag tror det har med mitt yrke att göra att det inte blivit så,
och jag vill även fortsätta ha det så.

Nu har vi ju dessutom varit så extremt påhittiga så båda pojkarna
har namn som börjar på samma bokstav.

Så, vad ska deras bloggalias bli?

Förslag mottages tacksamt!



Kommentarer
Postat av: Malin B

Storebror och Lillebror blir väl bra! =)

Eller Lilla X och Stora X.



(Den som var så liten när man åkte till BB brukar hux flux kännas JÄTTE STOR när man kommer hem med en liten bebis! ;) )

Postat av: SvBG

Håller med Malin: Lillebror och Storebror är ju enkelt och bra. Annars kan du ju välja nån av dessa (inte speciellt seriösa) förslag:

- Ettan och Tvåan

- Äldst'n å Yngst'n

- A1 och A2

- Pojken och grabben

- Ica och Konsum

- Expressen och Aftonbladet

- Volvo och SAAB

- * och #

- Svampbob och Bläckvard (P. finns ju redan)

- SCA och Kappa

- Knatte och Fnatte (då finns det även plats för en son till...)

- Grus och Makadam

- Rock 'n Roll

- Country and Western

- Kaffe och Te

- Espresso och Cappuccino

- Äpple och Päron

- Chips och Dip

- Spaghetti och Köttfärssås



... Nej, nu slutar jag. Jag blev för hungrig där på slutet...

2010-04-29 @ 10:21:56
URL: http://www.svenbertilgrahn.blogspot.com
Postat av: EVA

Måste väl bli SvampBob och Bläckvard kanske...efter vad storebror ville döpa lillen till...hihi !



Hoppas allt gått bra idag vännen !



***



KRAAAM EVA



:)

2010-04-29 @ 14:54:31
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: mormor

Lillprinsen och miniprinsen så klart.. så får de heta hos mig iaf!! Kraaaaaaaaaaaaaam!

2010-04-29 @ 21:44:16
Postat av: Maria Granströ

Men måste du ens fundera?! Svamp Bob och Bläckvard såklart! ;-)

2010-04-29 @ 22:33:22
Postat av: LenaJL

Heja SvBG! :) Hahaha! Ettan och Tvåan är ju klockrena! kram!

2010-04-30 @ 07:33:05
Postat av: Sarah

Ctrl och Alt... då är det bara Delete som fattas :)

2010-04-30 @ 15:41:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback