Fönsterbyte

Det har varit full rulle här idag.
Fönsterbyte på tre ställen i huset.
Bland annat gick ju ett fönster sönder när sista snön rasade från taket.


Den trasiga fönsterrutan och gamla fönstret

Jag fick bidra med att dra ut isolering aka "ludd" (not very kul) och
dammsuga då Maken sågade ur de gamla fönstrena.



På plussidan var att det åtminstonde inte kliade



Gamla fönstret borta


A (w)hole new world

Vi har tur i och med att vi fick hjälp av snälla hantlangare i form
av svågern och min far. Jag trivs i och för sig med att vi hjälps åt,
men lyfta fönster det orkar jag bara inte....

Ni får inte se efterbilder än- för det är inte klart med listning och
fodring och säkert nåt mer som jag glömt.


Däremot blev vi besvikna.

Ett fönster hade skador på sig. Limrester i "mellanfönstret" som därmed
inte går att ta bort, plus en karmskada med tillhörande fönsterskada.
Blir att ringa imorgon och reklamera.
Vi var dock tvugna att sätta in det då de gamla ramarna var kasserade....


Fönstret som var skadat var placerat i mitten på paketet



Däremot kan jag säga redan nu att huset blev ljusare när vi slapp
mittenkarmen i varje fönster. :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback