Om att dansa och le

För första gången på åratal hade jag roligt
stadens gatufestival " Pite dansar och ler".
Jag brukar ha roligt på förfesterna, men väl
på området brukar det bli rätt trist faktiskt.
I år var det heller inga artister som lockade.

Vi parkerade i Kärlekslandet när vi kom ut.
Snacka om Drag ( i dubbel bemärkelse).
Traditionsenligt bjöds det på Dragshow.
Tyvärr var artisterna bättre på rörelser än
att mima vilket stör en textjunkie som mig själv.
Dock spelades riktigt bra musik mellan uppträdandena
så jag dansade mig svettig.

Av ren princip vägrar jag också att gå på Bajamajjor.
Huuuuga!
Så jag knallade över till Pentryt, utestället som man
hänger på när man är arton, och är för gammal för
när man är nitton. Typ.
Således har jag inte varit där sen 1999.
Vakten hade vänligheten att kolla leg på alla före mig.
Mig tittade han på och sa "Välkommen".
Vet inte hur jag ska tolka det liksom.
Väl i toalettkön kommer det två tjejer efter mig.
Det var två gamla klass-och fotbollskamrater.
Snacka om att det blev en flash tillbaka till 90-talet.

Andra svängen jag och mitt sällskap var där så fick
jag inte heller visa leg.
Dessutom tog vi oss en Tequila.
Det är fortfarande inte gott kan jag konstatera...



Min egenhändigt blandade White Russian däremot var fin-fiiin!



Kommentarer
Postat av: Victoria

"Vi parkerade i Kärlekslandet när vi kom ut"



är inte det dubbeltydighet, så säg?? =)

Postat av: Cissi

Härligt att du hade roligt!! =)

2010-08-03 @ 10:24:10
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: Frida

Victoria: Hahahaha! Absolut! Tänkte dock inte på det :)

Cissi: :)

2010-08-03 @ 16:16:07
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback