Småsaker är inte alltid små saker

Gårdagen började verkligen inte bra.
Jag var så vansinnigt arg och ledsen på morgonen och
kunde konstatera att små saker kan vara viktiga.
Som datum till exempel.

Jag fyller snart år.
Maken hade bokat in att tävla i paintball samma helg.
Han kollar nämligen inte på datum säger han.
Om det varit en vanlig födelsedag så ok.
Jag fyller dock jämt och ska ha festligheter.
Det har jag berättat redan i fjol.

LillA ska döpas snart.
Inbjudningarna är fint ivägskickade (okej inte "fint", det blev sms).
Präst är "bokad" och lokal likaså.
Natten till igår uppdagas att jag lyckat boka in dopet då Maken arbetar.
Två sidor i min kalender visade sig vara boven.
De hade fastnat ihop så när jag fyllde i Makens schema blev det fel.
Extra irriterande är att felet skedde veckan innan själva dagen.
Det är nämligen inte likt mig att inte ha koll.
Tro't eller ej, men vissa tycker jag är något av ett kontrollfreak.
Förstår inte alls vad de menar... ;-)

Maken räddar förhoppningsvis det hela  med dopet då han sökt ledigt.
I annat fall skulle det dröja månader (kändes det som) innan vi fick
ihop det och jag tror inte skruden kommer att passa då.

Dessutom meddelade han igår att han visst kommer att vara hemma
på födelsedagen med tillhörande festligheter.

Helt plötsligt blev dagen så himla bra!
Makens finaste present har han dessutom gett mig
-bara genom att vara här.

Håll nu tummarna för att han får ledigt på dopdagen också är ni snälla!



Kommentarer
Postat av: Cissi

Håller tummar och tår!!! =)

Postat av: Fru Lejon

Håller bägge tummarna och skickar en kram. Det ordnar sig i allt känslomässiga kaos ska du se.

2010-08-08 @ 10:40:49
Postat av: Bokmalen

Visst håller jag tummarna!! Jag förstår precis vad du menar för jag vill oxå ha koll!! ;)

Kramen, Maria

2010-08-08 @ 15:12:38
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback