"Det luktar bränt"

Äldste sonen kom in till oss inatt vad kvart över ett.
Det hör inte till vanligheterna.
Maken följer honom tillbaka till sängen efter en liten kramstund.
Någon minut senare ropar Maken på mig.
Redan i hallen känner jag det.
En stickande lukt. Något luktar bränt.

Jag lyckas med det som inte Maken gjorde, det vill säga,
lokalisera källan.

Nattlampan vi köpt på Clas Ohlson har brunnit.
Vi har två, en i respektive barnrum.
Den vi haft kortast tid var den som brunnit.

Före (den som jag plockat från LillA:s rum)



Efter (från StorA:s rum. Det luktar bränt plast de luxe)









Sonen fick sova på soffan då det stank i hans rum.

Trots att inget egentligen hände så har jag darrat inombords.
Ni vet. De där "tänk-om-tankarna". De är banne mig inge roliga.
Bara någon centimeter ifrån fanns det ju tyg så jag ryser när jag
tänker på vad som kunde ha hänt....


Kort kan jag meddela att jag mår lite bätre.
Kan inte bära LillA, men ibland ha honom i knät och
även byta blöja på honom då Maken lagt honom där.
Känns bra.


Nu ska jag krama mina barn.


Frida

****
Uppdaterat 12:03.
Jag har pratat med Clas Ohlson kundservice och fick trevlig bemötande.
Dock tror jag inte att de fattade att lampan faktiskt brunnit, eftersom
de först inte trodde det syntes på utsidan. Vad som är bra är att utifrån
vad de visste så har något liknande aldrig hänt tidigare.
Det som är mindre bra är att vi nu är undantaget.
Jag har nu skickat bilder för att visa hur lampan ser ut.
Enligt deras ansvarige så förelåg ingen risk för brand.
(fast jag förstår inte riktigt hur det inte kan göra det)


Vi erbjöds såklart ersättning, men att köpa en ny känns inte så lockande.
Hoppas dock de åtminstonde går ut en varning om att detta kan ske....

Jag kommer inte rekommendera North Light Nattbelysning LED framöver.


Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Nämen, snälla nån!! Ni måste ju gå tillbaka med dom där å berätta för dom så det inte händer andra.

Vad skönt att det går åt rätt håll för dig. Håller tummarna att det ska gå fort!!

Kramen, Maria

Postat av: Isabelle

Usch jag ryser... Tack och lov att inget hände!

Ta hand om dig och hoppas du blir bättre och bättre. Önskar dig en riktigt GOD JUL! Kram.

2010-12-22 @ 10:49:41
URL: http://isabloggar.se
Postat av: Cissi

Fy fan vad obehagligt...



Krama på du!!!



GOD JUL!!



Kraaaaaaam! =)

2010-12-22 @ 11:52:52
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: Nadia

Skönt att höra att du är på bättringsvägen Frida! :D Kram!

2010-12-22 @ 11:55:30
URL: http://nadiahill.se
Postat av: Malin

Obehagligt, vi hade samma typ av lampa i lillemans rum. Den är dock borttagen efter detta. Kram Malin

PS God jul på er och gott nytt år!!DS

2010-12-22 @ 20:58:54
Postat av: Malin B

Ryser!

Elektriska grejer som inte är okej är inte att leka med. =( Skönt att det inte hände något allvarligt.

2010-12-23 @ 19:09:38
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback