Julklappsmys och bärhjälp


Jag fick en tidningsprenumeration i julklapp och igår kom första numret.
Drar lite på det så jag har inte läst allt än.
För några år sedan fick jag en Plazaprenumeration som jag dock inte förlängde
när gåvotidens nummer hade kommit.
Jag hade glömt hur en så liten grej som en tidning i brevlådan kan lysa
upp ens dag. I-landsglädje deluxe.

Maken är ledig, så jag ska ta med honom och sonen till mitt jobb så
de får bära medan jag sitter på en stol och pekar.
Ska städa ur mitt rum eftersom ny vikarie är  utlyst.
Då får den personen sätta sitt prägel på rummet iställett,för jag
hade det ju bara till låns hur som helst.

Känns lite vemodigt, men skönt att få det bortgjort.
Ni vet. Lite "dra plåstret fort"-känsla.

Ajja.
Vi höres!

Frida





Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Ja, det låter lite "bittersweet" att städa ur kontoret... Visst är det vardagslyx att få hem en tidning. ;) Jag fick plaza interiör i födelsedagspresent så jag ser fram emot min första tidning. ;)

Kramen, Maria

Postat av: Leif

Heja dottern

2010-02-11 @ 17:27:31
Postat av: Maggan

Ja men det kan ju inte göra lika ont som när du slutade på förra jobbet....:-( det gör ju ont än - för mej iaf! Hoppas vi får till det till veckan! Kraaaaam

2010-02-12 @ 20:19:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback