Avbruten match på första stoppet

Semesterresa!
Det är orsaken till min tystnad.

Tillsammans med Storasysters familj har vi varit på Sverigesemester;
två dagar i Lycksele på Kattisavans camping och två dagar i Ö-vik
boendes på hotell Scandic.

Snacka om skilda världar!

Hinner/Ids inte berätta om hela resan på en och samma gång, men
jag börjar väl med livet på campingen först.

Kattisavan levde inte riktigt upp till förväntningarna om vi säger så.
Storasysters familj fick be om en ny stuga med en gång.
Odiskad disk kan man väl leva med, men det STANK rök ur den rökfria stugan.
De fick därmed flytta till stugan på andra sidan om oss, som saknade toalett.
Stuggrannarna ställde dock upp såklart med denna service.

Sängarna var stenhårda så Maken fick fixa en till madrass
till mig så det blev bättre.


Tisdagen regnade det och var kallt så vi stannade i stugbyn då vi kom fram
ganskasent på eftermiddagen.
Turligt nog innebar stugbytet att vi fick en stuga med takför annars hade vi
fått äta var för sig i respektive stuga.
I hällregnet försökte karlarna fixa grillglöd.
De försökte också elda upp stugan genom att placera grillen för nära.
För att grilla två fläskfileer krävdes en påse kol och en flaska tändvätska.
Orsaken?
De började om eftersom någon lagt plast i kolgrillen.
Som båda karlarna sett.
Men glömt ta bort.
Luktade enligt uppgift "skunk".

Själv hann jag inte känna någonting.

                                     ♦

På campingen fanns det en stor jäkla sten.
Den var under tak så man fattade ju att det var nåt
exklusivt med den. Tydligen skulle den säga
"jum-jum"när man slog på den.
Det gjorde den inte.
Först sa den ingenting.
Kan ju bero på att jag försökte knacka på den med handen
istället för stenarna som låt utlagda?




För att avhandla Kattisavan klart så kan också berättas att
barnen och deras pappor drog och fiskade.
Rättare sagt. Barnen och Svågern fiskade.

Sonen fick sin första fisk någonsin, en liten abborre.
Den har röda taggar berättade han för mig.
Den fick dock fara tillbaka till sina fiskkompisar.



Dessutom hade jag och storasyster utmanat varandra på
minigolf. Priset för sönderslagen klubba var 150 riksdaler.
Jag fick avbryta spelet efter åtta banor ungefär.
Om jag slog av en klubba?

Nej, nej, nej.

Jag blev skadad förstår ni.
Det var jättesynd om mig.

Trampade snett och vrickade foten. Inte första gången det
händer mig, men första gången i denna sport.

Det är grymt farligt att spela minigolf med andra ord....

Sen kommer elaka tungor försöka förtala mig och säga
att jag låg under i spelet och gav upp.
Det är inte sant.
Punkt.



Frida








Kommentarer
Postat av: Micke

Tack för en trevlig semester. Bara så att ni vet så fiskade även Fridas man en hel del. Jag var tyvärr den enda som inte fick fisk av oss.

2010-07-18 @ 19:00:49
Postat av: Micke

Såg för övrigt skymten av en väldigt vacker bil i bakgrunden på ett av korten... Hmmm vems kan det va?

2010-07-18 @ 19:01:36
Postat av: Frida

Micke: Gjorde han? Det missade nog jag....

Postat av: Lenajl

Jag tror dig, jag tror dig!!! :)

2010-07-18 @ 22:14:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback