Brister i kommunikationen

Maken och StorA testar walkie-talkies.
Maken sitter vid köksbordet, sonen ombeds springa till sitt rum.

Maken: Hallå, hallå hör du mig?
Sonen (ropar utan att det hörs i manicket): Halllåååååååå!
Maken (upplysande): Du måste hålla in knappen. Kom.

Sonen springer till pappa.

Maken: Gå tillbaka till ditt rum och håll i knappen när du ska prata.

Sonen springer tillbaka till rummet.

Sonen (upphetsat): Hallå! Hallååååå pappa! Pappa?

När sonen släpper knappen får Maken en chans att svara

Maken: Hallå! Du måste släppa knappen när du pratat klart
annars kan jag inte svara dig. Vad gör du? Kom.

Sonen springer till pappa.

Maken: Du måste ju stanna i rummet annars kan vi inte prata.


Jag (den kloka i sammanhanget) till Maken: Du måste sluta säga "kom" i slutet.










Kommentarer
Postat av: Linda ö

Ha ha...ser det framför mig... Vem ville helst få det att fungera: Mannen eller Stora A?

Det stora barnet i familjen!!!

2010-07-12 @ 22:00:38
Postat av: EVA

Hahahahahaha...förstår sonen...hihi ! Ropar pappa kom, så kommer man ju...



***

KRAAAM EVA



:)

Postat av: Cissi

Hahahahaha!!! =)

2010-07-13 @ 05:55:45
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: LenaJL

jag dööööör! hahahaha!

2010-07-13 @ 19:20:15
URL: http://lenajl.blogg.se/
Postat av: Nybliven

Moahahahahahhaaa!!! Tur att det alltid finns en klok kvinna mitt i hav av kaos!!! ;D

2010-07-13 @ 20:36:27
URL: http://nybliven.blogspot.com
Postat av: Linn, Felicia, Oliver

tjohoo Frida=) åh vad fint ni har det hemma, såg bilderna nedan=) ...ser att det är full fräs pådig nu, motför för några månader sedan då vi var rumskamrater och hade som ordera att "ligga i sängen och inte röra på sig nå mkt för bebisens skull"...skönt att våra småkillar kom ut så vi kunde leva normalt igen=)



Hoppas ni mår bra, vi får ta och ses någon dag sen...=)

kram

2010-07-18 @ 01:02:37
URL: http://linndahlback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback