Ö-vik rockade rumpa!

Scandic hotell marknadsför sig som ett familjehotell.
Jag vill härmed skriva under på det!
Lekrum, två barnfilmer som visades varje kväll och
pyssel som utdelades till barnen vid maten var
bara några anledningar.
Dessutom kunde kidsen välja sin mat själv genom
att kika i dessa och sedan visa vad de ville ha.
SÅ JÄVLA COOLT!


Flashback till barndomen


Hotellet i Ö-vik befann sig i slutfasen av en renovering så det var jättefräscht
inuti. Utanpå såg det ut som en kontorslokal till en fabrik.
Enda negativa var att det var varmt och kvavt i rummet.
Fönstret gick inte att öppna.
Trodde vi.
När vi checkade ut berömde vi allt, men påpekade hur varmt det varit.
Kanske borde gjort det tidigare.
Fanns nämligen handtag till fönstrena att låna.
De hade nämligen inte hunnit sättas in på vår våning.
Så går det när man inte är smart....

Första dagen i Ö-vik gick vi på stan.
I mitt fall-haltade (skratta inte).
I stadskärnan finns en jättefin lekplats!
Vi satt lugnt medan barnen lekte av sig efter att
ha spenderat några timmar i bilen.

Middag intogs på hotellet. Lite dyrare än om vi käkat i stan men
det var värt det. I väntan på maten (och när de var klara långt
före oss vuxna) kunde barnen leka.

LillA (som var gudomlig att ha med sig) fick ett skrikil
båda kvällarna precis när vi skulle äta, men i övrigt
så var han hur lätt att ha att göra med som helst.

Heldagen i Ö-vik bjöd på dåligt väder på morgonkvisten, varpå
vi åkte till leklandet Knasiga kojan.
Där blev det tvärstopp i dörren.
Ingen av oss hade på, eller med, oss sockar.
Karlarna drog tillbaka till hotellet för att hämta till
alla. Timmarna senare sitter jag, Maken och syrran och
surrar.
Maken: Jag hann före Svågern till hotellet.
Jag och syrran (i mun på varandra): Körde ni varsin bil?
Maken (frågande): Jaaaa.
Jag: Allvarligt?
Maken (lite generad): Det tänkte jag inte på....

Syrran och jag gapskrattar.

Svågern anländer till bordet.

Jag (kippande efter luft): Är det sant att ni tog varsin bil till hotellet?
Svågern: Jaaaa (och upp går ett Liljeholmens)
Maken: Jag tänkte inte heller på det.

Typiskt karlar! ;-)

Det luktade lite konstigt inte på Knasiga kojan, men skoj hade vi.
Bland annat spelade vi vuxna pingis.
Skitkul var det!
Barnen hade såklart också kul!

Systerdottern in action på Knasiga kojan

Vi åkte upp på berget och kikade på utsikten innan vi drog
på Paradisbadet.



Utsikt från Berget

Alla badade utom jag och LillA som
satt i Exil vid utomhuspoolen.
Det var nämligen alldeles för fuktigt för att han skulle
kunna vistas inomhus.

Tack för en trevlig resa och trevligt sällskap måste jag säga
till syster, svåger och barnen.


Kommentarer
Postat av: Anna

Vad roligt att läsa att ni hade en sådan trevlig vistelse i vår "nya" (har bott här i två år) hemstad :-) Visst har vi en fin stad?! Jag skulle också säga att det rockar rumpa här ;-) Kram Anna

Postat av: Frida

Anna: Skulle lätt kunna åka dit igen! FÖrstår att ni trivs! KRAM!

2010-07-19 @ 19:36:56
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: SvBG

Vilken trevlig semestertripp ni verkar ha haft! :-D

Skrattade mest åt att the men körde varsin bil...

2010-07-20 @ 00:15:36
URL: http://www.svenbertilgrahn.blogspot.com
Postat av: Anna

Vi hade trevligt =) Ses imorgon!

2010-07-21 @ 00:03:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback