Milda maskrosor

StorA introducerade mig till ett nytt uttryck när jag
visade honom yoghurt i kylen.

Milda maskrosor, utbrister han då.

Frågan är hur många "milda maskrosor" han kommer att
utbrista ikväll. Han ska nämligen på Cirkus. Då halva familjen,
inklusive hans föräldrar, är pälsdjursallergiker så får han
fara med farmor. Morfar kommer även att ta med storkusinen
så jag tror de kommer få det trevligt.

Farmor svängde förbi igår och viskade  något i StorA:s öra.
Han lyser upp och frågar sedan om han får sova över hos henne
efter cirkusen. Milda maskrosor, sa jag då (eller nä det gjorde
jag inte, men det passade ju liksom).

För övrigt har LillA sovit från elva igår till sex idag.
Milda maskrosor och Halleljuah säger jag till det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback