Drömmen som ständigt återkommer

Jag drömde igår att jag spelade fotboll igen.
Det var så fruktansvärt kul!
Bra vad jag också.  Ingen övermänniska dock.
Den var väldigt realistisk också.
Jag sprang lika sakta som jag alltid gjort, men
var väldans placeringssäker och slog några
bra hörnor varav en gick direkt i mål.
Det har faktiskt hänt under min karriär mer än en gång
så, som sagt, den var realistisk.

Ja förutom en sak.
Jag hade såklart lagkamrater i drömmen.
En av dem, liberon, förstörde den realism jag
upplevde i drömmen.

Det var nämligen
mamma.


Ridå.




Kommentarer
Postat av: Mamma

har en känsla av att du och dina systrar alltid har underskattat mina talanger som fotbollsspelare!! :D

2010-05-20 @ 17:48:17
Postat av: Karolina

hihi, vissa drömmar är riktigt roliga!

Postat av: Linda

Fotbollsgenen kommer alltså inte från mamma Elizabeth???

2010-05-20 @ 22:25:16
Postat av: Frida

@Mamma: Underskattat och underskattat. Det måste väl finnas ett intresse först och främst. Och hade du "sett" alla glidtacklingar och smörpass hade du förstått varför jag blev tveksam...

@Karro: Oh ja. Fast det kändes så äkta till liberons identitet uppdagades och jag var så lycklig.Saknar ju fotbollen ju....

@Linda: I sådana fall har hon dolt den väl.

2010-05-21 @ 03:09:01
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: ingela

Det var ju lite trevligare dröm än min.

Jag och min sambon skulle flytta, men det visade sig att det redan bodde någon i huset. Tillsist visade det sig efter mycket virrvarr i drömmarnas värld att vi fått nycklar til fel hus. Tur att det bara var en dröm, för flytta ska vi inte.

2010-05-23 @ 18:24:34
URL: http://waterdrops.bloggplatsen.se
Postat av: Frida

@Ingela: Haha!

2010-05-24 @ 02:27:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback