Första intrycket

Plötsligt händer det.

Ikväll hör vi hur sonen (som befinner sig på altanen) hälsar på någon.
Denne någon visar sig vara en kille i femårsåldern som flyttat
in i huset bakom oss under vintern.
Fattar ni hur jäkla bra det är?
Det finns nästan inga barn kring oss, förutom grannens, men de
är mycket äldre.

Pojkarna börjar leka på deras gård, och när jag går för att hämta honom
träffar jag på mamman/den nya grannen.

Undrar dock vilket första intryck jag gjorde.
Vi hade nämligen ätit gomiddag, druckit ett glas vin och
jag var iklädd mjukisbyxor, en gigantisk T-shirt och
krönde det hela med foppatofflor.

En cigg i mungipan och det hela hade varit komplett liksom...


Hoppas att det inte är sant ni vet det där som reklamen sa:
"Because first impressions lasts."



Kommentarer
Postat av: Linda

Don't worry - be happy.

Du e bäst i vilket fall som helst. Sötis!

2010-05-14 @ 23:18:20
Postat av: Tomas

Hahahaha... Förstod att det var där i Bergsviken allt White-trash höll hus.. Att du lyckats lura oss i så många år att du är en fin flicka.. :)

Postat av: Hem ljuva hem helena

Kul att sonen har fått en grannkompis! Det är världens bästa med grannkompisar till barnen. Jag har svårt att föreställa mig att du skulle ha misslyckats med att göra ett bra första intryck!! Din personlighet överskuggar garanterat all trash-klädsel! Hoppas att ni har en härlig helg! Kram(-:

2010-05-15 @ 23:30:55
URL: http://www.hemljuvahem-helena.blogspot.com
Postat av: Sarah

Du kan då ha din egen slogan på tröjan "The Best a Man Can Get" :)

2010-05-16 @ 14:29:07
URL: http://spaggl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback