Kan man få sömnbrist efter bara en natt?

Maken började om att jobba idag.
Således hade jag både natten och morgonen.
Logiskt och rättvist.

Vad som inte var så lyckat var att jag inte kunde
sova mellan elva och halv två ungefär.
LillA vaknade och fick mat vid kvart över två och
jag var åter i säng vid tre.
När jag somnade vete fåglarna.

Morgonen började underbart härligt då Maken
hade lyckats med konsstycket att ställa
radion på högsta volym vilket gjorde att jag nästan
ramlade ur sängen när den "ringde".
Småslumrar och hör hur han och StorA gör sig iordning.

Somnar om bara för att väckas fem minuter senare av
en LillA som  förmodligen inte fått mat detta år om man
ska gå efter skriket.

I matpausen sms:ar jag med maken.

Jag: Tre och en halv timmars sömn. Grattis till mig!

Han: Är väl LillA som tagit fel på morsdag



Antar därmed att han, till skillnad mot storebror, inte
klarade legkontrollen.


Kommentarer
Postat av: LenaJL

Jag fick somna efter ett. Sen en mat- och bajspaus vid halvfyra. Sen vaknar alma halv sju. hmmm... idag ska jag köpa minifom! måste testa, det är jobbigt när dom har ont. Jag är trött idag, och kjelle jobbar sin första dag han med. TACK och lov så jobbar han bara en vecka innan 12 veckors ledighet!!!! :) kram!

Postat av: Maggan

Så illa att lilla A tog fel på dagen...måste snabbt rättas till:-)de små gossarna ska fostras hårt i uppvaktningens konst tycker jag! Kommer förbi dej ngn dag - är sjukskriven på heltid (inte otippat kanske?) kraamen

2010-05-31 @ 15:58:50
Postat av: Frida

LenaJL: Det är värt att prova i alla fall. De får fisa mer vilket är bra i det här sammanhanget. Visst är det jobbigt att de jobbar? Men som sagt, de är ju snart hemma igen, vi får se det så! KRAM!

Maggan: Absolut ska de fostras! Du är alltid välkommen på besök så jag ser fram emot det! KRAM!

2010-05-31 @ 16:35:48
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback