Prommispremiär och namnbeslut.

Maken är nära-döden-förkyld så det blev ingen tripp till IKEA för honom.
Själv har jag tagit mig en promendad idag för att stärka mina möjligheter
att följa med till shoppingmekkat.

Man kan kalla det för "promenad" om man legat fjättrad i horisontalläge
som jag har gjort senaste tiden.
"Promenaden" innefattade en tripp till lilla matbutiken belägen på
ca 500 meter från vårt hus.
För mig kändes det ungefär som att bestiga Himalaya.
Skönt dock att premiären är gjord.

Jag utlyste ju en namntävling, fast utan priser.
Förslagen var mer eller mindre seriösa.
En del framkallade rätt och slätt hunger.

Jag väljer dock at göra en egen variant.
Eftersom jag är kvinna.
Då brukar vi fråga om råd och sedan gör vi ändå som vi vill.

De två odjuren från INTE heta varken Bläckvard och Svamp-Bob, kan
komma att kallas Pest och Kolera, men för nu blir det StorA och LillA

StorA sa idag:
Lillebror är min bäste vän.

Just nu ja tänkte jag för mig själv...

Tjingeling!



Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Jamen, det är ju utmärkta namn!! Å, jag kanske var lite för "hård" i min "inte gilla Ikea"-kommentar. Jag gillar inte att det alltid är så mycke folk där så våra besök brukar gå fort. Vi har en lista som vi följer, plockar ihop åsså fortast möjligt till kassan. Brukar klara av "kungens kurva" på 40 minuter! ;) Gillar inte att gå på stan på lördagar heller å jag jobbar ju skift så jag brukar se till att slippa sånt.

Den är bra den där om Ikea. Läste den för ett tag sen å sa då till sambon att det låter som jag... ;)

Hoppas det går bra med att få kroppen iform igen!

Kramen, Maria

Postat av: SvBG

Åh, så gulligt sagt av StorA. Bra namnval förresten! :-D

2010-05-03 @ 22:25:37
URL: http://www.svenbertilgrahn.blogspot.com
Postat av: LenaJL

Mysigt! Undrar vad det blir här då?! Fast jag bloggar ju bara hemligt, så jag skriver ju namnen jag... Jag gör det alltså enkelt för mig! :) Alma längtar också efter bäbisen, men jag undrar hur länge hon vill ha den i huset när vi kommer hem?! ;)



Lyckliga du som orkar promenera. Jag pallar inte det, mina fötter gör så ont när kilona bara fastnar på mig för varje dag...

Jag avvaktar med premiären. Igen.



kram!

2010-05-04 @ 12:20:12
URL: http://lenajl.blogg.se/
Postat av: EVA

Väldigt bra namnval på snyggingarna dina !



Och vad duktig du var ! Själv skulle jag borda våga mig på en liiiten prommis, men är liten feg än på hur hjärtat ska reagera !



***



KRAAAM EVA



:)

2010-05-04 @ 17:55:36
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Frida

Maria: Jag gillar dig ändå ÄVEN om du inte är ett stort IKEA-fan! :)Att få kroppen i form lär ta sin tid, men å andra sidan har jag ju gott om den :)

SvBG: Japp. Det var riktig sött!Trots att jag inte valde några av dina förslag så får du en stor fet stjärna i kanten för ambitionsnivån :)

Läna: Du hinner promenera. Snart är bebis här.

Ska blir intressant att se vad storasyster säger om er knodd när lill*n kommit hem!

Eva: Visst var det? Fast jag har halvt om halvt snott dem från ett förslag jag fick.Ta't lugnt med prommisarna tills du vet hur medicinerna fungerar.



Kram till er alla!

2010-05-05 @ 04:23:27
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback