Inget att ta för givet

Idag är det Fars dag.
Givetvis har vi firat både pappan i huset och min pappa.

Som bekant gillar ju Maken Per Morberg (
för att inte tala om StorA),
så i present fick han:



Jag hade bara tur ska jag meddela.
Maken brukar ju aldrig bry sig om böcker, men i veckan stod han
och bläddrade i den när han var på stan.

Min åsikt att är att det är förbjudet att köpa någonting alls
till sig själv så här nära jul, men det är ju jag det.

Jag vill dock skänka en tanke till alla som inte har sina fäder
i sitt liv en sådan här dag.

Dessutom tänker jag också på alla de som inte önskar
någonting hellre än att få bli förälder, men av någon anledning
inte fått sin önskan uppfylld.

Visst är fars dag värt att fira, men det är också en bitterljuv dag
för många.

Kärlek till er alla!

/Frida





Bild lånad härifrån


bloglovin






Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Jag förstår precis. Sambon burkar aldrig bry sig speciellt men just kring födelsedagar å jul så lyckas han på nåt sätt bry sig om det han inte ska... ;)

Den boken är bra. Den fick Sambon i födelsedagspresent. ;)

Kramen, Maria

Postat av: Maria G

Tänker precis som du, för många är det en extra jobbig dag. För att vilja men inte kunna är inte kul. Så mina tankar går till alla dom ickeföräldrar och längtansbarn som inte fått fira fars dag. Kram på dig!

2010-11-14 @ 21:20:50
Postat av: m a r i a k o d e n

Jo...jag tycker att fars dag är riktigt jobbig....=(

Kram på dig!



Maria!

2010-11-14 @ 21:38:01
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: Maggan

Kloka fina Frida:-) kärlek till alla faderlösa och barnlösa....kram

2010-11-14 @ 22:12:35
Postat av: EVA

Åååhhh den boken är underbar ! Köpte den till sonen förra året och jag hade svårt att låta bli att läsa igenom hela innan jag gav bort den :)



Och det gäller inte bara dem som är faderlösa på "rikt" utan även dom som har en far nånstans som inte bryr sig... och det är väldigt tråkigt...



***

KRAAAM EVA

2010-11-15 @ 11:58:26
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback