De sista ljuva åren?

Igår ringde jag till mina föräldrar.
En kvittrande moder svarade.
De hade tagit fram gitarren och satt och sjöng.
Tydligen hade de just gjort om gamla dängan
"De sista ljuva åren" till en blues.

Jag vet inte om jag borde vara orolig.

Dessutom lyckandes  jag med konststycket att
göra mig själv arvlös idag.

Jag ringde dem (läs: föräldrarna) igen idag strax efter tio och väckte dem.
Det var helt okej.

Jag ställde dock den retoriska frågan om inte gamla
människor borde vara vaken tidigt.

Det var inte lika populärt tydligen.... ;-)




bloglovin






Kommentarer
Postat av: Malin B

Sitter man uppe och komponerar blues hela natten måste man ju sova någon gång.

Ja, se barnen! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback