Det lilla extra



Jag har fått en award av min kära mamma!
Tack så mycket, det var väldigt snällt av dig.

När man fått denna utmärkelsen ska man berätta om
tre saker som ligger en varmt om hjärtat.
Familj och vänner känns så självklara så jag väljer
att lyfta fram tre andra saker.

♥Bloggen♥



När jag var yngre försökte jag skriva dagbok.
Det gick aldrig.
Orsaken var att det kändes som att jag skrev för andra.
Dagböcker ska ju liksom vara hemliga.
Så är det ju inte med bloggen.
Dock kan jag inte säga att jag skriver för andra.
För då hade jag lagt ner för länge sedan.
Feedbacken man får är ju inte så där överväldigande.

Det kan låta konstigt, men jag får utlopp för min kreativa sida
genom att skriva. Dessutom har jag över åren upptäckt att jag
faktiskt är rätt bra på att formulera saker och fånga ögonblick.
Jag kan liksom blir lite stolt över mig själv på något sätt.
Det lilla i vardagen, det stora i ögonblicken i min lilla vrå
av världen får jag ner på pränt och det finns kvar förevigt.
Känns skönt på något sätt.

♥Sång♥



En ständig källa till glädje. Det känns som jag
blommar ut när jag får stå där bland härliga
människor, sjunga och "skaka rumpa".
Jag glömmer bort allting annat och går upp i nuet.
Får se om jag tar tag i det ordentligt någon gång.
Har länge känt att jag skulle behöva, och framförallt,
vilja bli en bättre sångerska, och funderar således på
att ta sånglektioner. Det blir dock inte inom överskådlig
framtid misstänker jag.

♥Träd♥


Jag är ingen skogsmulle som vill göra utflykter.
Däremot hittar jag i "min" skog ett lugn som ger
mig tid till eftertanke. Träd har således också fått
ett viktigt symboliskt värde hos mig. Det påminner
mig om inre styrka och vikten av att med viljans kraft
kunna stå stadigt på marken fastän det blåser
snålt, både inom mig och runt omkring.


♥ ♥ ♥

Meningen är att jag ska skicka vidare till fem personer.
Jag tycker det är för svårt.
Istället tackar jag er som låter mig få en liten bit av er vardag
och ger er härmed denna award, allihopa.


Frida


bloglovin




Kommentarer
Postat av: Mamma

Kraaaaaaaaaaam!

2010-10-15 @ 11:05:27
Postat av: Nadia

Ang Bloggen: Ja du ska definitivt vara stolt! Det är härligt att läsa din blogg :)



Som ett exempel när du skrivit i något inlägg: nickar lite så ler jag alltid stort för jag får liksom en känsla! Fantastiskt, så ser jag dig framför mig sitta där sådär lite lurigt och gulligt. :)



Kram!

Postat av: Malin B

Ja, vet du vad?

Du är jätte duktig på att formulera dig, dessutom med lite knorr och eftertanke. Det gillar jag skarpt.

2010-10-15 @ 21:12:48
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Frida

Mamma: Kraaam tillbaka!

Nadia: Det var fina ord må jag säga. Tack och bock rodnar lite

Malin B: Mycket snällt sagt. Tack! rodnar lite mer

2010-10-16 @ 10:53:33
Postat av: Sara

din blogg lockar ofta till skratt! Det är härligt! Önskar jag var lika duktig på att fånga det lilla i vardagen, det komiska, många gånger tänker jag att de ska jag skriva men gör de inte o så är de för sent... får jobba på de. KRAM

2010-10-16 @ 13:02:23
URL: http://sh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback