För alla Fashionistas

Här kommer det för alla er fem som ville jag skulle
starta
modeblogg.

Det har ju snart gått ett halvår så här kommer
höstens Mode a la Frida-inlägg.
Är ni beredda?

Jag kan, som det modeorakel jag är, förutspå att
höstens färg är Lila.

Därför har jag bland annat köpt en lila
kofta på Dea Axelssons (eller nåt sånt, minns inte
riktigt om det var namnet på butiken). Vi blev
hur som helst utkastade för att de stängde.
Tänkte nästa gå tillbaka i bästa Julia Roberts-stil
dagen efter och vifta med alla mina pengar.
För vi föräldrarlediga lever ju liksom fett på vår
inkomst.

Big Mistake. Big. Huuuge! (ja, ni fattar)


Färgen blev konstig så jag tog en närbild också här nedan.


Lila. Niiiice!


Ett måste för alla frusna hemmamammor som vill skyla allehanda
fläckar på tröjan när de lämnar huset.


En svart (fast den ser grå ut) tunika som går över rumpan. Perfekt kalla höstdagar!
Eller varma vinterdagar. Fast inte på sommaren. Blir skitvarmt då. Jag lovar.


En lila tunika. Exakt likadan som den ovan kan ett tränat öga se.
Jag är faktiskt vansinningt snygg i lila så jag kunde inte låta
bli. Främst för att den framhäver mina bröst.
Jag skojar inte.
De ser skitsnygga ut!


För den propra och sofistikerade lattemamman.
Jag känner själv att denna kan komma att bli en favorit.

Dessutom har jag inhandlat en ubersnajsig BH i veckan, men
sånt visar jag bara inte. Där går min gräns.
Men låt oss säga så här.
I look mighty fine :)


FashionFrida-freakishly fierce





bloglovin






Kommentarer
Postat av: Liza

Djädrar va snygga kläder du har köpt! Nice alltihopa! Nu måste ju jag också knåpa ihop ett fashion inlägg... snart... kanske...

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!

Postat av: Linnéa

Snyyyyyggt! I looooove v-ringade tunikan i lila och grått!

2010-10-04 @ 09:51:08
Postat av: Linnéa

Nä svart var den ju. Men skitsnygg!

2010-10-04 @ 09:51:49
Postat av: Maggan

Jaha...antar att jag måste dressa upp för vår lunchdate i morgon...? Kommer du i den snygga lattemamma dressen eller blir det snygglilabröstframhävande tunikan? Bara så jag vet:-) Du min kära vän är snygg i allt - faktiskt är du det! Det är en konst att bära upp kläder och du kan den! Se u

2010-10-04 @ 14:36:26
Postat av: Sara

Jätte snygga tunikor! Speciellt den längst ner. Ser framemot att få se dig i dina nya inköp! Kram

2010-10-04 @ 15:30:25
URL: http://sh.blogg.se/
Postat av: Cissi

I Know!!!



Snygga kläder!! Bra jobbat modebruden :)

2010-10-04 @ 16:36:19
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: Malin B

Dessa kläder skulle lika gärna jag ha köpt till mig själv. Urtjusigt! Jag är säker på att de skulle passa lika perfekt på en tonårsmorsa nämligen. =)

2010-10-04 @ 22:32:28
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Nettiz

As snygga tunikor!! Måste bara trolla fram en bättre inkomst så jag kan shoppa mer ;)

2010-10-05 @ 20:35:55
URL: http://creatingmylife.blogg.se/
Postat av: Eva

Var har du hittat de snygga tunikorna i lila o grått? HELT såld på dom, fick t.o.m. godkännt av tonårsdottern - det du!! :)

2010-10-07 @ 21:02:23
Postat av: Frida

Tack för kommentarerna! Då ska ni bara veta exakt hur snygga de är på :)



Jag hittade tunikorna (kopiorna) i lila och svart på H&M i Stockholm. Finns på nätet att beställa också för det är där jag snott bilderna...



Om någon undrar så är hoodien också därifrån.

Skjortan hittade jag på Lindex.



2010-10-09 @ 10:27:09
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback