Mor(r)ning

Kan man gå i strejk när man är ledig?

Har haft en sån där morgon då jag vaknat på fel sida.

Försökte lägga mig tidigt igår, men lyckades inte.
När jag väl blivit trött (vid tolvsnåret) vaknade
LillA. Han fick mat men somnade inte om förrän närmare
kvart över ett då han hade bajjat och blivit bytt.

Makens väckarklocka skrällde vid sju så jag var tvungen att
knuffa på honom då han, den lyxiga människan, sover
med öronproppar.

So far so god iaf.

Jag somnar om, bara för att väckas av en annan väckarklocka.
Maken och StorA sitter i soffan och leker med en klocka som
StorA fick efter sin moster. Den åkte tyvärr i golvet så den
tidvisaren fungerar inte, med larmsignalen fungerar uppenbarligen
utan problem.

Arg som ett bi (jag blev faktiskt det) stövlar jag upp och ifrågasätter
Makens intelligens. Svaret "Jag trodde inte det hördes till dig"
är en klar indikation på att han är under normalsnittet....

Hinner lägga mig ner i fem minuter innan LillA vaknar.
Han hade tyvärr bajjat igen så det var bara att stiga upp
för oss båda. I annat fall kanske jag lyckats få honom att somna om.

Här sitter jag nu.
Trött som en trött.
Maken ska jobba över och jag vet att dagen kommer bli lång.

Oh. The. Freakin'. Joy. *dunkar huvudet i bordet*

Kommentarer
Postat av: Madde

Självklart kan man gå ut i strejk även om man är ledig. Det gjorde jag i våras. Sa upp mig från att vara mamma i 24 timmar. Gick gallant och vilken skillnad det blev sen :)

Postat av: Fru Lejon

Smiiiile! Even though you´re breaking. Smiiile! Even though you´re faking. Just smiiiiiile! En liten låt piggar väl alltid upp. :-)

2010-10-27 @ 10:59:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback