Trots allt.

Mode verkar vara da shit.
Första gången på länge jag fått mer än någon kommentar på ett inlägg.
Dock handlar jag ju inte kläder så ofta och således kommer ju
modeinslagen väldigt sporadiskt. Jag förstår att det finns ett uppdämt
behov av att få synpunkter av självaste modeoraklet. *nickar lite*

Här i vardagsbubblan snurrar vi på.
Det händer inget särskilt egentligen.

Berättade jag förresten att LillA testade sin första smakis.
När jag var i Stockholm och missade hela grejen?
Buhuuuuuuuuuuuu
Min lille Buddha hade växt en meter när jag kom hem.
Snurrar runt gör han massor.
När han inte är för trött.
Eller arg.
Vet ingen bebis som har så mycket humör som honom.
Kommer bli askul i trotsåldern.


StorA är i en trotsfas.
Jag vet inte riktigt vad som hände.
Stora krokodiltårar trillar flera gånger om dagen,
han ska INTE gör det man ber honom om.
Tvåvalsalternativ är han för smart för och
uppenbarligen är jag ofta dum.

Igår, när han var som argast (och tröttast) då
han inte somnat trots att klockan var sen som attans
gick det som det gick.

Jag (samtidigt som jag plockar bort alla böcker):
Nu har du läst färdigt för länge sen och det
är sova för länge sen.
StorA (glatt): Jag ska bara läsa den här mamma.
Jag: Nej. Det är sova nu. Du får läsa imorgon
StorA (tvärvänder i humöret, börjar gråta och underläppen putar ut):
Jag ska INTE sova. Jag ska inte lägga mig ner. Jag ska ska blunda
hela dagen och sova hela dagen.


Jag kollapsar av skratt på grund av motsatsförhållandet i det han säger.
Jag vet. Dålig mamma! Jättedåligt mamma.
Då hjälps det inte att jag försöker få fram förlåt mellan skrattsalvorna.
Får väl se om jag åsamkat permanent skada för framtiden?


Ikväll väntar partaj med tjejkompisarna.
Hoppas och tror det blir trevligt.
Men var går man om man vill ut nu för tiden för att skaka sina lurviga?
Jag har ingen aning.

Ha en trevlig helg på er!


Frida

 


Kommentarer
Postat av: Carola

Plötsligt fyllde du nån lucka åt mig när jag kom in på din blogg, jag träffa ju dig för tusan på Adanas:)

Postat av: Frida

Carola: Hade du glömt det? Du verkade ju ha full kontroll! KRAM!

2010-10-10 @ 21:14:36
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback