Nu är jag så där upprörd igen....

Förlåt kära alliansregering för att jag var sjuk i fjol.
För jag kanske inte tillhörde de som var "sjuka på riktigt".
För det är tydligen skillnad på att vara sjuk och sjuk.

Så tack för att ni  sänkte min ersättning medan jag gick
på behandlingar och åt mediciner, kämpade mina procent på jobbet,
tappade kontakt med mina känslor och magen slogs ut av de
piller jag stoppade i mig för att kunna arbeta mina få procent.
Det är ju tack vare att jag fick så låg sjukersättning som jag
tog mig ur det. Det förstår väl alla?


För övrigt förstår jag nu varför vår nuvarande (förhoppningsvis
snart före detta) statsminister får så bra i undersökningar i våra
tidningar. Han säger ju ingenting (Inte för att jag klagar men ska
han bara stå tyst hela tiden kan han ju lika gärna stanna hemma).

Nu ska jag vänta med spänning på att de faktiskt ska svara
på en endaste fråga.


Får se om jag orkar se klart det här.
Skriker mer åt TV:n nu än när jag ser en fotbollsmatch
för att jag blir så upprörd hela tiden....

Föga konstruktivt, jag vet, men jag är ju bara människa.







Kommentarer
Postat av: Nadia

FÖRSTÅR din frustration! :S


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback