Att bygga nåt på fri hand

Oj vad vi har byggt i helgen.
Min rygg är helt slut!
Ingen ritning hade vi. Ingen plan för den delen så det gällde att vara kreativ.

Men till slut stod de där:


Legohusen!


                 
Visst blir ni grymt imponerade! Va? Va? Va?

Vi har också hunnit vara på Nimbys värld idag (stadens lekland). Känns gött!

Helgens stora grej är ändå att jag lyckats övertala StorA 
att spara pengarna i Lego Star Wars så vi kunde köpa det jag ville.
Det, mina vänner, kan låta som en petitess med var en av
de svåraste sakerna jag någonsin gjort för en förälder med
uteslutande I-landsproblem.

Däremellan har jag mest slappat i soffan.

Det kändes som att jag måste väl tillägga det så ni inte tror det är ett sånt där
"titta på mig vad jag är en duktig förälder"-inlägg....

Missförstå mig rätt.
Det är imponerande hur många föräldrar som gör saker med sina barn hela tiden.
För det ids då rakt inte jag.
Jag tror dessutom att barn behöver få aktivera sig själv också, att det bygger
upp deras fantasi och initiativförmåga. Det har de igen med stigande
ålder tror jag. Frågan är om jag är ensam om att tycka det?

Nåja.

Allt som allt har jag tillbringat ovanligt mycket ensamtid med min
äldste son. Känns bra för det händer inte så ofta som han egentligen
behöver sen lillebror kom till världen misstänker jag.

Nu vill StorA spela Star Wars. Jag antar att jag får "offra mig" ;-)


Frida

Kommentarer
Postat av: Anna A

Du har ju värsta talangen!

Postat av: Frida

Anna A: Preciiiiiiiiis det jag ville höra! Känns som att du känner mig ;-)

2011-04-03 @ 18:21:26
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Malin B

Wow! Jag är djupt imponerad. Förstås!

Sedan nostalgisk, bygga lego är en av de mest kreativa sysslor man kan ta sig för.

Jag har den stora baljan ståendes uppe på vinden så att den plockas fram när det kommer småfolk på besök. Det är väldigt ofta även längre personer slår sig ner där och bygger. Hur kul som helst.

Degar kan man också vara kreativ med, vår farmor var toppen på det. Istället för lussebullar kunde det skapas rymdskepp och jag vet inte allt.

2011-04-03 @ 18:46:19
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Cissi

Wow!! Bra jobbat bruden!! =) Mäkta imponerad! =)



Sen håller jag med, Neo får aktivera sig gode mkt och mår väldigt bra av det! =) Sen busar vi massor också, men det är ju desto roligare då det inte är HELA tiden heller...



Ha en bra kväll, kraaaaaaam! =)

2011-04-03 @ 19:21:17
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: Victoria

Nä. Du är inte ensam om att inte hitta på tretusen saker varje helg!



Helgerna är till för vila, och många aktiviteter medför då allt annat än vila... det är rätt gott att bara vara hemma och softa (därför gillade jag skarpt att det ösregnade igår), att inte hela tiden vara på väg...



Att äta frukost tillsammans en hel timme på lördag är så mycket mer värt än att nästan stå med stoppuret i näven utanför toan för att försäkra sig om att ungarna gör sig färdiga nog snabbt så man hinner iväg på vad det än må vara. För egen del har jag aldrig ätit en enda frukost tillsammans med mina föräldrar... och det är något jag saknat. Därför vill jag att det ska bli nåt våra ungar kan minnas med glädje: att sitta ner och frukostera tillsammans när vi är lediga, tända lite ljus, surra, skoja...



Nu blev det här en följetong. Men du förstår andemeningen. Att "bara vara" med sina barn, det tror jag lönar sig!

2011-04-03 @ 22:51:47
URL: http://aldrigforsentattgeupp.blogspot.com
Postat av: Madde

Jag håller helt med dig! Jag är inte någon mamma som orkar sitta i 12 timmar på golvet och leka, har ett hus att se om också. Och som du säger så är det ju superbra att dom får träna upp sin fantasi.

Kramar!

2011-04-04 @ 06:46:42
URL: http://maddelindstrom.blogg.se/
Postat av: Karin N

Du har helt rätt, vi tycker också att det verkar som alla andra gör saker med sina barn hela tiden och att vi inte riktigt hinner det. Jag tror på att om man gör något ska man göra det helhjärtat. Jag fick förresten övertala Oscar att spela tv spel igår, det var flera dagar sen sist. Kram moster K

2011-04-04 @ 07:07:06
Postat av: Frida

MalinB: Låter härligt kreativt! Och Lego är mycket roligare än mycket annat som intresserar de små tycker jag :)

Cissi: Jag skulle inte orka hela tiden. Då och då känns bäst. Kram!

Victoria: Vilken härlig frukosttradition ni har skapat. Det tror jag absolut barnen kommer att uppskatta! Sen kunde jag inte låta blir att skratta då jag såg framför mig hur du står med stoppur utanför toaletten (även om jag förstår att det inte riktigt är så) Så känns det dock de morgnarna man har tider att passa.... :)

Madde: Då är vi överrens :)

Moster K: Övertala? Imponerande! Här har det varit extremt mycket spel senaste tiden ;-) Kram!

2011-04-04 @ 15:34:34
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Malin B

Tack för att du hejjar på mej när jag "stegar på". =) Det ska bli spännande att se hur många steg som registreras in på företaget i dag. ;)

2011-04-05 @ 06:59:43
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback