Inget att gå upp i limmningen för....

Jag tänkte vara smart och börja baka idag.
Det vankas ju nämligen ettårskalas i veckan.

Sommarkaka stod på min lista och visst blev det nåt av det hela.

Fast med tanke på hur all grunddeg fastnade fast i både
degvispar (eler vad det nu heter) och i skålen så kan det
lika gärna ha blivit lim.




Får se om gästerna fastnar för den ;-)

Lite senare....
Det kan vara så att någon, vi kan kalla henne Frida, glömde en liten detalj.
Bakpulver tror jag bestämt att det hette....

Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Hi,hi, ja men det händer nog alla nån gång. Glömmer av saker emellanåt jag med när jag bakar.

Vi ska ha födelsedagsfika på fredag för sambons familj så jag ska oxå baka. Men jag tar det imorgon...

Kramen, Maria

Postat av: Anna

Så det kan gå! Du ska se att kakan kommer att sitta som en smäck hos gästerna ;-)



Ha en riktigt fin påsk du med! KRAM Anna

2011-04-20 @ 20:51:47
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Cissi

ÅÅÅÅÅHHHHHH, så jäkla gott! Älskar sommarkaka..har aldrig bakat den dock :S



Hoppas ni får en underbar påsk! =)



Kraaaaaaam

2011-04-20 @ 21:03:54
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: Maria Granström

Sommarkaka är ju smask! Vill du ha ett recept till så hojta bara så får du mitt, den blir alltid lyckad även om man skulle glömma nån liten ingrediens! ;-)

2011-04-20 @ 22:26:00
Postat av: Malin B

Har aldrig hört talas om Sommarkaka förr.

Vad är det för gott? Ser smaskens ut iallafall.

Jag skulle garanterat bli fast för den. ;)

2011-04-20 @ 22:26:11
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Frida

Maria: Hoppas det gick bättre för dig med bakningen än vad det gjorde för mig! :) Kram!

Anna:Kanske bakar nytt om jag ids eftersom kalaset blev framflyttat...Kram och tack för peppen!

Cissi: Du kan få receptet av mig. Är inte svårt, bara man inte glömmer ingredienser. Kram!

Maria: Recept tas ALLTID emot! :)

MalinB: Aldrig? Seriöst? Hojta om du vill ha receptet. Kan skriva det, komplett med bakpulver och allt :D

2011-04-21 @ 19:03:22
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback