You say tomato, I say tomatooo




Maken suckar från köket då han ska till att göra Tacos.

Jag (anar oråd): Vad är det?

Maken (uppgiven): Tomaterna är ruttna igen...

Jag (förvånad): Redan?

Maken: mmmm... (kort paus).
Alltså du! Känner du ens på tomaterna när du köper dem?

Jag (irriterad): Ja, självklart! Det har jag gjort sen du klagade påpekade det förra gången!

Maken (gör som vanligt och tror inte på svaret): Är det säkert?

Jag(irriterad): JA! De känns spänstiga och stunsiga.

Maken (försöker skylla på mig): Men Frida! De ska ju vara HÅRDA!

Jag (har ett heurekamoment): Ja, men det förklarar ju saken.

Maken himlar med ögonen (fri tolkning, jag såg honom inte)

Jag (nöjd):Vad skönt att det är ditt fel!

Maken dyker upp i synfältet, uppenbart ställd: Mitt fel?

Jag (nöjdare): Ja! Hade du varit tydlig i instruktionerna hade det ju inte hänt.
Typiskt karlar!

Maken börjar gapskratta.

Game,set and match till Frida



Fotnot: Undertecknad har varit känslig mot tomater hela livet och äter dem inte.

Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Du/ni är ju ba bäst!! ;)

Tack för att du delar med dig!!

Kramen, Maria

Postat av: Cissi

Haha, bäst :)

2011-04-12 @ 08:25:22
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: ♥ EVA ♥

Hahahaha !!! Underbart...



♥ ♥ ♥

KRAAAM EVA

2011-04-12 @ 10:43:54
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Fru Lejon

Visst är det härligt att vara gift?

2011-04-12 @ 12:35:20
Postat av: Ingela

Klart det var hans fel! :-D

2011-04-14 @ 12:51:57
Postat av: Frida

Maria, Cissi,Eva: Och sant. Det är väl det som är det värsta :D

Fru Lejon: Njeeeeeeeaoooo

Ingela: PRECIIIIIS!

2011-04-15 @ 09:42:19
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback