Lite mer action än vad jag räknat med

Jag ville att StorA:s första biobesök skulle bli minnesvärt.
Min tanke var att vi skulle gå och se Bilar 2 i "vanlig" 2D, men det gick inte.
3D fick duga tänkte jag och bokade biljetter för oss ikväll.

Det har varit regnigt och stormigt ute idag.
När vi tog på oss regnjackor blev StorA tveksam.

StorA(bekymrad): Men mamma! Måste jag ha alla de här kläderna?
Jag (glatt): Japp
StorA (mer bekymrad): Hela tiden?
Jag (förklarande): Nä, vi tar av jackan när vi kommit in på bion.
StorA (onöjd): Men jag vill ju ta av byxorna också!

Kalsongmannens son talade igen.

På bilresan in ringer telefonen.
Maken berättar hur LillA gråtande kommit gående från hallen
när vi stängt dörren och åkt. I handen bar han sina sandaler.
Tydligen ville han följa med, men som StorA nöjt sa när jag återberättade
anekdoten: "Han var inte tillräckligt snabb".

På vägen in hann StorA också upplysa mig om att " vi vecklades ut från apor".
Försök hålla er allvarliga när ni hör nåt sånt. I dare you!

Vi laddade upp inför bion med middag, fika och mer surr.

Väl på plats var kön väldigt lång så bion kom igång lite sent.
Eftersom vi såg "Bilar" känns det inte som en spoiler
när jag avslöjar följande:
När första loppet i filmen ska till att starta hörs ett ringande ljud
som vi alla tror hör till sekvensen.
Det står dock snart klart att det är brandlarmet som ljuder och
vi lämnar lokalen.

Efter att ha väntat ute i närheten av ytterdörren får vi besked att det var
falska alarm och får återvända in.

StorA avslutar filmen sittandes i mitt knä då vi varit på språng från fem.
Han undrade lite uppgivet varför filmen var så lång.

Visst blev hans första biobesök minnesvärt må jag säga.

Undrar om han kommer att förvänta sig så här mycket action varje gång?


Kommentarer
Postat av: Victoria

Hörde att några tyckte att filmen var överreklamerad och att det var för mycket skjuta i den. Sonen är ju supertaggad att se den, och jag hoppas att han inte blir besviken.

Postat av: Blomman

Åh, vad kul med ett första biobesök. Hoppas han tyckte filmen var bra, trots att den var så lång ;)

2011-08-09 @ 12:22:11
URL: http://blomkviiist.blogg.se/
Postat av: Frida

Victoria: Det var mycket skjuta i den faktiskt, och mer komplicerad "story". Ettan förblir min favorit i alla fall. Sonen var nöjd! Hoppas din blir det med!



Blomman: Han var nöjd i alla fall, men han förstod nog inte allt av storyn.

2011-08-09 @ 14:55:20
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback